צמיגי מישלין- MICHELIN דגם F0_0244_0000_Pilot-Exalto-bleu

איך להחליף גלגל?

פנצ'ר הוא אחת החוויות היותר מעצבנות שיכולות לקרות לנו בזמן שאנחנו נוהגים, בין השאר בגלל הרתיעה של רבים מאיתנו להחליף גלגל והחשש שמא לא נעשה זאת נכון. כדאי לדעת שמדובר בפעולה לא מורכבת מדי, ואם נשקיע מעט זמן בלימודה הרי שכשנצטרך לעשות זאת היא לא תיראה לנו מאיימת. אז איך מחליפים גלגל?

לפני שמתחילים בהחלפה

ראשית, חשוב מאוד לוודא שהמכונית עומדת במישור, שבלם היד מורם ושההילוכים במצב חנייה (P). אם אין שום אפשרות למקם את הרכב על משטח ישר, יש להציב אבנים כבדות מאחורי או מלפני כל אחד מהצמיגים על מנת שהרכב לא יתדרדר.

כמו כן חובה ללבוש אפוד צהוב זוהר, להציב משולש אזהרה במרחק של כ-100 מ' מאחורי המכונית ובאופן כללי לשים לב היטב שהחלפת הגלגל לא מסכנת אתכם בשום צורה.

עוד טיפ שעשוי להתגלות כיקר ערך הוא להחזיק פנס בתא הכפפות – אם תצטרכו להחליף גלגל בלילה הוא יעזור לכם מאוד.

ההחלפה עצמה

  1. מפרידים את הטסה מהגלגל (אפשר באמצעות מברג).
  2. משחררים מעט את האומים. שימו לב – לא פותחים אותם עד הסוף! משחררים מעט, בערך סיבוב אחד נגד כיוון השעון. ייתכן שתצטרכו להתיז מעט שמן כדי שהם ישתחררו.
  3. מניחים את הג'ק במקום המדויק, בסמוך לגלגל שמחליפים ומבלי שייווצר מגע ישיר עם שלדת המכונית.
  4. מסובבים את ידית הג'ק כך שהמכונית תתחיל להתרומם באוויר. ממשיכים עד שאין מגע בין הגלגל לקרקע.
  5. משלימים את פתיחת האומים. עושים זאת בהדרגה: משחררים עוד קצת את האום העליון, ואז עוד קצת את התחתון, ואז עוד קצת את הימני ועוד קצת את השמאלי, וכך עוד פעם ועוד פעם עד שכולם משוחררים. הקפידו לשמור את האומים במקום בולט כך שלא יילכו לאיבוד.
  6. משחררים את הגלגל המפונצ'ר, ומרכיבים במקומו את הרזרבי.
  7. מרכיבים בחזרה את האומים ומחזקים אותם. לא סוגרים עד הסוף אלא חיזוק ראשוני בלבד, בהדרגה (כמו בסעיף ה').
  8. מסובבים את ידית הג'ק כך שהמכונית תחזור לקרקע.
  9. משלימים את הידוק האומים באמצעות המפתח שלהם. שוב – חשוב לעשות זאת בהדרגה (כל אום קצת ולא אום אחד עד הסוף ואז הבא בתור).
  10. אוספים את כל הכלים ואת הגלגל המפונצ'ר ומניחים בבגאז' ומוציאים את האבנים (אם השתמשנו בכאלה).

מה מותר ומה אסור עם גלגל רזרבי?

זכרו שגלגל רזרבי כשמו כן הוא, רזרבי. אי אפשר לנסוע עליו כאילו הוא גלגל רגיל לכל דבר, אלא יש להשתמש בו רק למטרה לשמה הוא נועד: הגעה למוסך או פנצ'ריה מוסמכת. עד לשם הקפידו לנהוג במשנה זהירות ובפחות מהירות (לא יותר מ-80 קמ"ש בכל מקרה).

לקריאה על איזון גלגלים לחץ כאן.

5/5 - (1 vote)