גלגלי מגנזיום – מדריך

מכונית, עבור רבים מאיתנו, היא הרבה יותר מכלי שמיועד להסיע אותנו מנקודה אחת לנקודה שנייה. אנחנו רוצים גם ליהנות מהדרך, ומחוויית הנסיעה המוצלחת ביותר האפשרית, ובהתאם משקיעים תשומת לב גם בבחירת הרכב אבל גם בבחירת אביזרים שונים שמשדרגים אותו בהמשך הדרך. בנוסף חלק גדול מבעלי המכוניות מייחס חשיבות רבה לפן האסתטי – וזאת מפני שגם מראה יפה ומרשים של המכונית מספק נחת רבה. גלגלי מגנזיום מקנים גם תועלת פרקטית וגם תועלת אסתטית, ולכן אין פלא שהם מוצר מבוקש למדי. בעמוד זה תמצאו הסברים אודות גלגלים אלה, יתרונותיהם, והשיקולים לבחירתם.

סקירת ג'נטים מגנזיום לרכבים

מהם בעצם גלגלי מגנזיום?

גלגלי מגנזיום הם כמובן לא גלגלים וגם לא צמיגים אלא חישוקים. למעשה גם המגנזיום הוא לא תיאור מדויק של חישוקים אלה – וזאת שמשום שהמגנזיום הוא רק מרכיב אחד בסגסוגת שממנה מיוצרים החישוקים. בנוסף היא כוללת אלומיניום ועוד רכיבים, והסיבה לכך היא שהחוסן של המגנזיום לבדו אינו מספיק גבוה. למרות זאת התקבע השם חישוקי מגנזיום, או אם תרצו גלגלי מגנזיום (וגם ג'אנטים מגנזיום) – בגלל שמתכת קלה זו היא האלמנט הבולט ביותר לעין.

המראה המרשים של חישוקי מגנזיום

היתרון הראשון של גלגלי מגנזיום הוא המראה המרשים שלהם. הבוהק, שמושג גם בזכות המגנזיום וגם בזכות האלומינה, שכבה דקה שנוצרת כשאלומיניום נחשף לחמצן, מקנה לגלגלי הרכב ובעצם למכונית כולה חזות ספורטיבית יוקרתית שמושכת תשומת לב בכל מקום שמגיעים אליו. מאחר שמכונית היא כאמור לא רק אמצעי למעבר ממקום למקום, זהו יתרון משמעותי – מה גם שאנחנו חיים בעידן שבו כבר ברור לגמרי שכדאי לנו להקיף את עצמנו בפריטים יפים וכך לשדרג את איכות החיים.

בנוסף, עצם הרכבתם של חישוקי מגנזיום מעידה על השקעה במכונית, ומי שרוצה לשדר את הרושם הזה – מקבל תמורה מלאה לכסף עם ג'אנטים אלה.

היתרונות הנוספים של גלגלי המגנזיום

יתרון נוסף של ג'אנטים ממגנזיום הוא המשקל הקל מאוד שלהם, ובפרט בהשוואה לפלדה או לברזל. בהתאם גם הגלגלים הופכים לקלים יותר, ולכן חלקים שונים ברכב נשחקים פחות. תועלת נוספת בזכות המשקל הקל היא היגוי מדויק יותר וגם האצה יעילה יותר.

מושג שכדאי להכיר בהקשר זה הוא "משקל מוקפץ" – המשקל שבו הקפיצים של הרכב תומכים. הג'אנטים לא נתמכים ע"י הקפיצים, ולכן הם מהווים משקל בלתי מוקפץ, וזוהי למעשה הסיבה שבזכותה גלגלי המגנזיום משפרים את ביצועי המכונית. כמו כן משקל נמוך יותר עשוי להפחית את צריכת הדלק, ולחסוך לכם כסף (למרות שחישוקי המגנזיום עצמם יהיו יקרים יותר בהשוואה לאלה ה"רגילים").

חישוקים ממגנזיום גם יודעים לפזר באופן יעיל יותר את החום שנפלט מהצמיגים, ובדרך זו לצנן את הבלמים ולתרום עוד תרומה לביצועים אופטימליים של הרכב. בנוסף, חישוקי מגנזיום עמידים לקורוזיה, ולכן תוכלו ליהנות מכל היתרונות שלהם לטווח ארוך מאוד.

איך לבחור נכון חישוקים ממגנזיום?

כדאי לדעת שלצד היתרונות המשמעותיים של גלגלי מגנזיום, יש להם גם חיסרון: הם נשברים בקלות רבה יותר בהשוואה ללמשל לג'אנט ברזל. יחד עם זאת יש בכך גם תועלת מסוימת, משום ששבירת החישוק עוצרת את האנרגיה של החבטה, וכך היא לא עוברת אל הצמיג עצמו.

בכל מקרה חשוב מאוד לבחור חישוקי מגנזיום איכותיים של יצרנית מוכרת. קנייה אחראית מבטיחה עמידות מרבית ומקסימום תועלת לאורך זמן. בהתאם הדרך הנכונה להצטייד בגלגלים היפים והמרשימים היא להגיע אל פנצ'ריה ותיקה ואמינה שמחזיקה מלאי גדול של דגמי ג'אנטים כאלה – ולבחור את אלה המתאימים ביותר למכונית הספציפית שלכם.

אולי יעניין אותך גם:

4.2/5 - (55 votes)