אנחנו אוהבים את המכוניות שלנו יפות ומרשימות, ומוכנים להשקיע בכך לא מעט משאבים. אחת הדרכים האפקטיביות והפופולריות היא ג'נטים מגנזיום – כלומר חישוקים לגלגלי הרכב שעשויים ממגנזיום (או ליתר דיוק, כוללים את המתכת הזו, פירוט בהמשך העמוד). כדאי לדעת שלג'נטים אלה גם תועלות פרקטיות, ולכן הקנייה שלהם משתלמת במיוחד. בעמוד זה תוכלו למצוא תשובות לשאלות נפוצות כמו מהם למעשה חישוקי מגנזיום, מהן התועלות שהם מספקים בנוסף לאסתטיות ואיך אפשר ליהנות מכל היתרונות של הג'נטים האלה במינימום השקעה.

סקירת ג'נטים מגנזיום לרכבים

איך מייצרים ג'נטים מגנזיום?

השם ג'נטים מגנזיום כאמור מעט מטעה. החישוקים לגלגלי הרכב מיוצרים למעשה מסגסוגת שכוללת מספר מתכות. בפרט יש בה אלומיניום, וכמובן גם מגנזיום – שמקנה לג'נט את המראה הייחודי והמרשים, ולכן החישוקים נקראים ג'נטים מגנזיום.

עוד כדאי לדעת שמגנזיום היא מתכת קלה מאוד, ולכן נדרשת הוספת מתכות נוספות על-מנת להקנות לחישוק חוסן מתאים. אגב, הסיכוי שחישוקי המגנזיום יישברו גבוה יותר מהסיכוי שג'נט ברזל יישבר או יתעקם, למשל כשהרכב סופג מכה תוך כדי עלייה על מדרכה. מצד שני, זהו חיסרון שמהווה גם יתרון, וזאת מפני ששבירת הג'נט מונעת את מעבר אנרגיית המכה לצמיג עצמו.

היתרונות של חישוקי המגנזיום

לג'נטים מגנזיום יש כאמור מספר יתרונות משמעותיים, גם שהם לא "רק" יפים אלא גם מועילים.

היתרון הראשון והמשמעותי ביותר הוא המשקל הקל של החישוק. בהקשר זה כדאי לדעת שנהוג לחלק את משקל הרכב ל-2 חלקים, המשקל המוקפץ (זה שנתמך ע"י קפיצי הרכב) והמשקל הבלתי מוקפץ (זה שלא נתמך ע"י הקפיצים, ושכולל בין השאר את הג'נטים). בהתאם יש חשיבות רבה למשקל הג'נטים – ככל שהמשקל נמוך יותר, כך צריכת הדלק עשויה להיות נמוכה יותר, וככל שתשתמשו בפחות דלק גם תחסכו כסף וגם תזהמו פחות את העולם.

המשקל הקל של חישוקי המגנזיום מפחית גם את שחיקת החלקים השונים ברכב, וזאת משום שמוטל עליו עומס נמוך יותר. תועלות נוספות בזכות הפחתת המשקל של החישוקים הם היגוי ברמת דיוק מרבית והאצה קלה יותר.

פיזור חום יעיל מהצמיגים

ג'נטים מגנזיום מפזרים ביעילות מרבית את החום שפולטים הצמיגים, וגם לכך עשויה להיות השפעה חיובית על ביצועי הרכב. גם הבלמים מתחממים פחות במקרים אלה, ולכן נשמרים טוב יותר לטווח ארוך. החישוקים עצמם מתאפיינים גם כן בעמידות טובה ובפרט לנזקי קורוזיה.

איך בוחרים ג'נטים מגנזיום?

כשבוחרים ג'נטים מגנזיום, הפרמטר הראשון שחשוב לבחון הוא באופן טבעי הגודל שלהם. ליתר דיוק, המידה של כל ג'נט היא קוטר – קוטר הצמיגים שאליהם הוא מתאים (15 אינץ', 16 אינץ', 18 אינץ').

השיקול השני הוא האחריות שניתנת לכל דגם, כדי שיהיה לכם ראש שקט לכמה שיותר שנים. השיקול השלישי, והלא פחות חשוב (ואולי אפילו יותר), הוא כמובן המראה. לכל הג'נטים ממגנזיום חזות מרשימה מאוד, ולמעשה עצם הרכבת ג'נטים אלה מעידה על מוכנות להשקיע ברכב ולכן אוטומטית הופכת את המכונית לאטרקטיבית. יחד עם זאת לכל בעל או בעלת רכב טעם אחר ולכן כדאי להגיע לחנות שמחזיקה מגוון רחב של חישוקי מגנזיום – וכך ליהנות ממקסימום חופש בחירה.

אולי יעניין אותך גם:

4.7/5 - (32 votes)