הג'נט, כלומר החלק שעליו יושב למעשה הצמיג, מושך אליו לא מעט תשומת לב. בדרך כלל השיקול העיקרי כשרוצים לבצע החלפת ג'נטים בפתח תקווה הוא השיקול האסתטי, אבל כדאי לקחת בחשבון שג'נטים משפיעים גם על התפקוד של הרכב. בעמוד זה תוכלו למצוא פירוט של המצבים שבהם מומלץ להחליף ג'נטים לרכב, מידע לגבי סוגי הג'נטים הקיימים והמלצות שיעזרו לכם לבצע את הפעולה בדרך הטובה ביותר.

מתי כדאי להחליף ג'נטים לרכב?

החלפת ג'נטים בפתח תקווה מתבצעת משתי סיבות עיקריות. סיבה אחת היא פגיעה בג'נט הקיים שמחייבת את החלפתו, וסיבה שנייה היא רצון לשנות את המראה של הרכב.

חשוב לדעת שגם ג'נטים איכותיים מחומרי גלם מובחרים עלולים להפוך ללא תקינים. קודם כל, כמו לכל מוצר גם לג'נט יש בלאי ועם השנים הוא נשחק והופך לפגיע יותר. בנוסף הוא סופג מכות וחבטות, למשל כשעולים עם המכונית על מדרכות, ולכן עלול להתעוות או להיסדק. מאחר שהג'נטים משפיעים על החזקת הצמיג ותפקוד הרכב, כדאי להחליף אותם מיד כשמתגלה בעיה כלשהי שאי אפשר לתקן.

מבחינה אסתטית, המבחר הרחב מאוד של דגמי הג'נטים מעורר במקרים רבים רצון להחליף את אלה הקיימים ולהתחדש. מאחר שמכונית היא לא רק כלי שמעביר אותנו ממקום למקום אלא הרבה יותר מזה, התועלת של החלפת ג'נטים לרכב גבוהה מאוד גם בהיבט הזה.

הסוגים השונים של הג'נטים

יש שני סוגים של ג'נטים – ג'נטים פלדה וג'נטים מגנזיום. בשנים האחרונות פותח עוד סוג, ג'נטים מסיבי פחמן. ג'נט מהסוג השלישי הוא קל משקל במיוחד ומיועד בעיקר לרכבי ספורט, אבל הוא פחות נפוץ בגלל שהמחיר שלו עדיין גבוה למדי.

ג'נטים מפלדה לעומת זאת מתאפיינים במחיר נמוך וזה גם הגורם העיקרי לפופולריות הרבה שלהם. עוד יתרון של חומר גלם זה הוא שכשיש פגם כלשהו בג'נט, ייתכן שאפשר יהיה לתקן אותו בלי שיהיה צורך בהחלפה.

ג'נטים מגנזיום עשויים למעשה מסגסוגת של מספר מתכות. העיקרית שבהן היא דווקא אלומיניום, אבל המגנזיום מקנה לג'נט את המראה המובחן שלו ולכן הוא זה שמתבלט לעין כך שבאופן טבעי זהו גם השם של הג'נטים האלה. כדאי לדעת שמעבר למראה המרשים, ג'נטים מגנזיום מספקים עוד מספר תועלות חשובות: בין השאר הם מאפשרים פיזור חום אפקטיבי כך שהצמיגים לא מתחממים יתר על המידה ולכן גם לא נשחקים בקצב מהיר, ובנוסף המשקל שלהם נמוך יחסית ולכן קצב השחיקה של מכלולים שונים ברכב יהיה נמוך יותר. במקרים רבים מושג גם היגוי טוב יותר בזכות ג'נטים ממגנזיום.

החלפת ג'נטים בפתח תקווה – טיפים חשובים

אם החלטתם לבצע החלפת ג'נטים בפתח תקווה, מכל סיבה שהיא, חשוב להגיע לפנצ'ריה שמקפידה על אמינות מוחלטת ומחזיקה מלאי מגוון מאוד – כך שההמלצות שתקבלו יהיו על סמך ההעדפות והרצונות שלכם, ולא עקב אינטרסים אחרים.

עוד דגש חשוב הוא לוודא שהג'נט מתאים לסוג הרכב הספציפי ולצמיגים שלו. אחרי החלפת ג'נטים לרכב נדרשות בדיקות שונות כדי לוודא שההתקנה בוצעה כהלכה כך שאפשר לנסוע ברכב בראש שקט באמת. זו כמובן עוד סיבה שבגללה חובה להגיע רק לפנצ'ריה ותיקה ומקצועית.

אולי יעניין אותך גם

החלפת צמיגים בפתח תקווה: https://ztires.co.il/%d7%94%d7%97%d7%9c%d7%a4%d7%aa-%d7%a6%d7%9e%d7%99%d7%92%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%a4%d7%aa%d7%97-%d7%aa%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%94/

פנצ'ריה פתח תקווה: https://ztires.co.il/%d7%a4%d7%a0%d7%a6%d7%a8%d7%99%d7%94-%d7%a4%d7%aa%d7%97-%d7%aa%d7%a7%d7%95%d7%95%d7%94/

5/5 - (1 vote)