החלפת ג’נטים לרכב

הג'נטים הם הבסיס שעליו יושבים הצמיגים, ובהתאם הפרמטרים החשובים ביותר לגביהם הם חוסן, יציבות ועמידות. אבל ג'נטים הם גם חלק בלתי נפרד מהמראה של הרכב, ולכן גם לאסתטיות יש חלק בהחלטה באיזה ג'נטים להשתמש. בעמוד זה תמצאו מידע עדכני ומקצועי לגבי ג'נטים לרכב והמלצות שונות שיעזרו לכם להגיע לאופציה המוצלחת ביותר עבורכם ועבור המכונית שלכם.

ג'נטים

מתי כדאי להחליף ג'נטים ברכב?

ישנם שני מצבים שבהם מתבצעת החלפת ג'נטים ברכב: כשיש בעיה כלשהי באלה הקיימים או כשרוצים לשדרג את המראה של המכונית. שדרוג החזות החיצונית של הרכב הוא כמובן עניין של טעם, אבל כשמדובר בג'נט פגום אסור להתפשר או לדחות את ההחלפה – הג'נט, כלומר החישוק שעליו מורכב הצמיג, הוא זה שמבטיח את התפקוד התקין של הצמיג, ואת החשיבות של צמיג לנסיעה בטוחה כולנו מבינים.

בהתאם, אם הג'נטים ברכב שלכם ישנים, מומלץ להגיע לפנצ'ריה מקצועית ואמינה כדי לקבל תשובה מוסמכת האם הם עדיין יכולים להחזיק את הצמיגים. מצב נוסף הוא כשרואים פגם באחד הג'נטים – עיוות מסוים, סדק וכו'. בפרט עלולה להיגרם פגיעה בג'נטים כשעולים על מדרכה כך שהרכב סופג חבטה משמעותית.

מצב נוסף הוא כשהנסיעה לא חלקה. אם למשל אתם נוהגים במכונית שלכם ומרגישים רעידות, בהחלט ייתכן שהסיבה לכך היא ג'נט שכבר התיישן או נחבל.

חשוב שוב להדגיש: ג'נט פגום עלול להוביל למצבים מסוכנים כולל פיצוץ של הצמיג שיושב עליו ותאונה קשה – אם יש ספק, מומלץ בחום לא לשחק באש אלא להגיע באופן מידי לאנשי מקצוע שיבדקו את הג'נטים.

הדגשים העיקריים לגבי החלפת ג'נטים ברכב

כשנוצר צורך לבצע החלפת ג'נטים לרכב, ישנם 2 דגשים שעליהם אסור להתפשר:

א. הג'נט חייב להתאים לצמיגים, ואלה חייבים להתאים לרכב. כל יצרנית רכב מספקת את המידע הרלוונטי לגבי הצמיגים והג'נטים לכל דגם ודגם, וגם במוסכים מקצועיים שמקפידים על יושרה מלאה תוכלו לקבל תשובה אמינה לשאלה אילו ג'נטים יכולים להתאים למכונית הספציפית שלכם.

ב. יש לבצע החלפת 4 ג'נטים במקביל. הסיבה לכך היא שרק בדרך זו מובטחת חלוקה מאוזנת באמת של העומסים על כך הצמיגים (וגם מבחינה אסתטית זו הדרך לשמור על הרמוניה מלאה ומראה מרשים).

הסוגים השונים של ג'נטים לרכב

לאחר שמבינים מהן האפשרויות השונות של החלפת ג'נטים לרכב מבחינת ההתאמה לצמיגים, תוכלו לבחור את הסוג היפה ביותר בעיניכם.

החלוקה העיקרית של ג'נטים היא לפי סוג המתכת שממנה הם מיוצרים – מגנזיום או פלדה. המגנזיום נחשב ליפה במיוחד ועל כן הפך לאופציה פופולרית מאוד בשנים האחרונות. בהקשר זה כדאי לזכור שמכונית, עבור רבים, היא לא כלי שמעביר אותנו מנקודה אחת לשנייה אלא הרבה יותר מזה – ולכן הרצון והצורך לטפח את הרכב ולשדרג את האסתטיות שלו. ג'נטים ממגנזיום (כלומר סגסוגת אלומיניום) מספקים גם יציבות גבוהה יותר, כולל בסיבובים החדים, אבל מצד שני אי אפשר לתקן אותם – ולכן אם בחרתם בסוג הזה של הג'נטים חשוב לשמור עליהם בקפידה, ולמשל לא לעלות על מדרכות.

כדאי כמובן להגיע למקום שמציג מבחר ג'אנטים לכל סוג רכב, כך שחופש הבחירה שלכם יהיה מרבי. המלצה נוספת היא להגיע לפנצ'ריה עם צוות מנוסה ואמין, שיעזור לכם להגיע לאופציה האופטימלית.

אולי יעניין אתכם גם:

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
צמיגים במבצע

5/5 - (2 votes)