החלפת מצבר לרכב

מתי בפעם האחרונה החלפתם מצבר לרכב? אם אתם מתקשים לענות על השאלה, כדאי שתדעו את הדבר הבא. אם חלפו יותר מ-3 או 4 שנים, סביר מאוד להניח שבקרוב תתקשו להתניע. אם ברכב מותקן מצבר לא תקין או גמור, הרכב לא יוכל להתניע. כשמנסים להתניע שומעים כל מיני תקתוקים מוזרים ותו לא. ועוד דבר יש לדעת. אם בוחרים אחד שאיננו מתאים לרכב שלכם, עלולות להיווצר כל מיני בעיות. מצברים לא מתאימים יכולים להיות בעלי אורך חיים קצר פי כמה וכמה ביחס למקובל. איך תדעו כיצד לבחור? המדריך שלנו עומד לשירותכם.

החלפת מצבר

תדירות החלפת מצבר

תוחלת החיים של מצבר היא ברוב המקרים 3-4 שנים. בהתאם כדאי לרשום במקום ניגש את תאריך התחלת השימוש בכל מצבר, ולייצר גם תזכורת לקראת תום תקופת השימוש הצפויה כדי לא להיתפס לא מוכנים ולהיתקע עם מצבר ששבק חיים.

כשנערכים מראש לסוף ימיו של המצבר, אפשר כבר אחרי 3 שנים ממועד ההתקנה שלו ברכב להתחיל לחפש מבצעים אטרקטיביים – בדרך זו יש לכם מרווח זמן מספיק כדי לבצע החלפת מצבר עם עסקה משתלמת מאוד.

מצבר לרכב – סימנים של חולשה

יש גם מצבים שבהם מצבר צעיר יחסית מתחיל להיחלש – וחשוב לדעת מהם הסימנים המעידים על כך. סימן אחד הוא תאורה עמומה בלוח השעונים, ובפרט כשמדליקים את האורות של הרכב או מפעילים מזגן. חשוב לציין שהתאורה העמומה עלולה להתרחש גם כשיש תקלת חשמל ולכן כדאי כמובן לבצע בדיקה מקצועית לפני שממהרים לבצע החלפת מצבר לרכב.

עוד סימן אזהרה שחשוב לשים אליו לב הוא הנורית הרלוונטית (זו שלידה מופיע המלבן עם הסימנים “-” ו-“+”). אם הנורית הזו נדלקת, ייתכן שיש בעיה במצבר, אבל גם תקלה באלטרנטור גורמת לנורית הזו לדלוק – ולכן גם במצבים אלה נדרשת בדיקה מקצועית.

איך לבחור מצבר?

כשמחפשים למשל החלפת מצבר בתל אביב נתקלים במגוון רחב מאוד של אפשרויות. כדאי לנצל זאת על-מנת למצוא מצבר במחיר אטרקטיבי, אבל כמובן שבמקביל חשוב להקפיד על האיכות.

הפרמטר הראשון לפיו בוחרים מצבר לרכב הוא הקיבולת. יחידת המידה של קיבולת המצברים היא אמפר/שעה, והיא צריכה כמובן להתאים להמלצות של יצרנית הרכב. גם עוצמת ההתנעה של המצבר, שנמדדת באמפרים, צריכה להתאים להמלצות של יצרנית הרכב.

פרמטרים משמעותיים נוספים שחשוב לקחת בחשבון בזמן החלפת מצבר לרכב הם המידות שלו – שחייבות להתאים למיקום המיועד במנוע, וזהות היצרנית. ההמלצה היא להעדיף מצברים של חברות מוכרות כמו וארטה, וולטה ושנפ, משום שהם אמינים ועמידים. כמו כן כדאי לבחון את תהליך הייצור של המצבר הספציפי שמוצע לכם. הסיבה לכך היא שמצברים מתיישנים עוד לפני שהם מותקנים ברכב, ולכן רצוי באופן טבעי להתרחק ממוצרים שיושבים זמן רב על המדף.

איך לשמור על המצבר אחרי החלפת מצבר לרכב?

החלפת מצבר לרכב לעיתים קרובות מדי מייצרת הוצאות כספיות גבוהות שלא לצורך, ולכן כדאי לשמור על המצבר ובפרט להקפיד על הטיפים הבאים:

* כמות המים המזוקקים חייבת להיות לפי הסימונים הרלוונטיים. את הבדיקה יש לבצע בזמן שהמנוע קר.

* כשמוסיפים מים חשוב לוודא שהם אכן מזוקקים.

* כדאי לנתק מצבר אם צפוי פרק זמן של שבועיים או יותר שבהם לא תשתמשו ברכב

* מומלץ לנקות את הקטבים של המצבר בעזרת מים רותחים. לאחר מכן יש לייבש אותם ולמרוח חומר למניעת קורוזיה

גם כששומרים על המצבר היטב, אחרי 3-4 שנים הוא כבר לא יוכל למלא את תפקידו, ולכן בכל מקרה כדאי אחרי 3 שנים להתחיל להתעניין במחירי מצברים ובפרט לחפש מבצעים משתלמים.

אולי יענין אותך גם

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
צמיגים במבצע

5/5 - (1 vote)