צמיגים פגי תוקף ברכב

המדריך להחלפת צמיג

גם הצמיגים האיכותיים ביותר מגיעים בשלב כזה או אחר לסוף חייהם – בין אם בשל בלאי טבעי או לאחר ששימשו את בעליהם 3-4 שנים, ובין אם בשל פגיעה בהם. החלפת צמיג מחייבת מתן תשומת לב למספר כללים, בעיקר על מנת להבטיח רמת בטיחות מקסימלית לנוהגים ברכב ולמי שמצטרף אליהם, ועל כן מומלץ לכל בעל רכב לקרוא את המדריך הבא:

התאמה לרכב הספציפי שלכם

שימו לב: לא כל צמיג ניתן להרכיב בכל מכונית. ודאו כי הצמיגים שאתם קונים מתאימים להמלצות יצרן הרכב שלכם, וכן למאפייני השימוש בו (מהירות, עומס וכו'). אל תסתפקו בהבטחות של מוכר הצמיגים או המוסכניק אלא בדקו בעצמכם את תכונות הצמיג (עפ"י הקודים השונים המוטבעים עליו) – ובכל מקרה כמובן שאין שום סיבה להתקין צמיגים שאינם מתאימים בדיוק למידות הרכב.

לא לערבב בין צמיגים של יצרנים שונים

מומלץ בחום לא לערבב בין צמיגים של יצרנים שונים, שכן כל יצרן מייצר צמיגים מעט שונים ועל מנת שאחיזת הכביש תהיה אופטימלית חשובה האחידות.

גם אם מסיבה כזו או אחרת אתם מעדיפים לוותר על ההמלצה הנ"ל חשוב לזכור שבכל מקרה חל איסור מוחלט להתקין צמיגים לא זהים באותו ציר (כלומר שני הצמיגים הקדמיים צריכים להיות דומים האחד לשני ובאופן דומה שני הצמיגים האחוריים). הפרמטרים הרלוונטיים הם נפח, משקל, קוטר וגודל.

כשהחלפת הצמיגים נובעת מהיותם שחוקים, בדרך כלל אין בעיה וממילא תרכשו 4 צמיגים זהים של אותו יצרן, אבל כשהסיבה להחלפת צמיג היא פנצ'ר מן הסתם אין טעם להחליף את כל הצמיגים (ובפרט לא אם הם חדשים יחסית) – ובמקרה זה העצה הנ"ל תקפה במיוחד.

בדקו את גיל הצמיגים החדשים

גם צמיג שלא מותקן ברכב ולא נשחק תוך כדי השתפשפות עם כבישים עדיין מאבד מאיכותו – מסיבה זו מומלץ לוודא כי הצמיגים שאתם קונים לא שכבו זמן רב מדי במחסן כזה או אחר אלא יוצרו סמוך ככל האפשר למועד הקנייה.

גיל הצמיג מוטבע עליו במתכונת של 4 ספרות – 2 הראשונות הן מספר השבוע ושתי האחרונות הן שנת הייצור (למשל 0914 פירושו צמיג שיותר בשנת 2014, בשבוע התשיעי של השנה).

אחריות

לא קונים צמיגים בלי אחריות. נקודה.

איזון גלגלים

לאחר התקנת צמיג חדש או מספר צמיגים במכונית חלה חובה לבצע איזון גלגלים במוסך מוסמך – הן כי זו לשון החוק ובעיקר למען הבטחת איכות נסיעה מקסימלית ורמת בטיחות מרבית.

5/5 - (1 vote)