איזון גלגלים

כמה שווה הפילוסופיה של פירלי?

פילוסופיה היא מושג שנתפש כלא פרקטי במיוחד, אבל פירלי, החברה האיטלקית שאחראית לאחד המותגים היותר מפורסמים בעולם הצמיגים, מוכיחה שפילוסופיה נכונה שיוצרת תרבות ארגונית מעצימה שווה המון כסף. כמה? למשל, מכירות בהיקף של למעלה מ-6 מיליארד יורו בשנה (בשנת 2013).

נתון נוסף שמעיד על עוצמתה של החברה הוא 7.1 מיליארד יורו – זהו הסכום שבו נמכרה השליטה בפירלי לידי ChemChina, תאגיד ענק (מקום 265 בעולם בדירוג ה"פורצ'ן גלובל 500" הנחשב) ששייך לממשלת סין.

פירלי מייחסת כאמור חשיבות רבה לערכים שמנחים את התנהלותה בכל התחומים. הערכים, החזון ותפישת העולם באופן כללי מפורטים במסמך רשמי של החברה, שמופץ בקרב כל עובדיה – מדובר בקרוב ל-40,000 איש בכל רחבי העולם – ושבתחילת 2016 פורסמה גרסה עדכנית שלו, שמחליפה את זו הקודמת מ-2010.

קווים כלליים

החברה נקראת על שמו של ג'ובאני בטיסטה פירלי, המהנדס והיזם שהקים אותה בשנת 1872 במילאנו כשהוא בן 24 בלבד – אבל בעל ידע נרחב ומתקדם בכל הקשור לגומי והאפשרויות הגלומות בו, ידע שסייע לו לשכנע מספר טייקונים ובנקים מקומיים להשקיע במיזם החדש שלו.

כבר מימיה הראשונים הקפידה פירלי להתנהל על-סמך תפישת עולם מגובשת ותרבות ארגונית תואמת, כשכאמור קברניטי החברה מקפידים להשקיע בכך מחשבה ותשומת לב. הערך המרכזי שמנחה את הפעילות הענפה של צמיגי פירלי הוא האיכות, כשב"איכות" הכוונה היא לחדשנות מתמדת והתפתחות בלתי פוסקת הן בכל הקשור למוצרים המוצעים ללקוחות, הן בכל הקשור לרמת השירות והן בנוגע לתהליכי ושיטות העבודה הנהוגות במחלקות החברה השונות – כל זאת כדי להבטיח שכל צורך של כל לקוח יסופק במלואו.

ביצועים מרשימים, בטיחות מקסימלית

הלקוחות הרבים של החברה, וליתר דיוק כל לקוח ולקוח, הם אלה שעומדים במרכז הגרסה החדשה של המסמך שמפרט את תפישת העולם של פירלי.

המרכיבים המרכזיים באיכות מבחינת הלקוח הם בטיחות וחווית נהיגה (או רכיבה, כשמדובר באופנועים) מהנה – ובפרט מינימום רעידות וזעזועים גם כשתנאי הדרך אינם אופטימליים ואחיזת כביש איתנה גם במצבי קיצון. על מנת לספק זאת משקיעה פירלי משאבים רבים בשיפור מתמיד של רמת הבקרה על איכות המוצרים, ולא בכדי היא נתפשת כאחת האמינות ביותר בעולם הצמיגים.

לא פחות חשוב: אסתטיקה

כמובן שהאיכות של הצמיגים של פירלי וחווית הנהיגה שהם מספקים הם המרכיבים החשובים ביותר, אבל הלקוחות של ימינו, כפי שמיטיבה פירלי לאבחן, לא מסתפקים בכך: מבחינתם צמיג איכותי חייב גם להיראות מושלם.

בהתאם מושקעים משאבים רבים בשיפור מתמיד של החזות החיצונית של הצמיגים – קונספט טבעי, כמעט מובן מאליו, עבור פירלי, שהרי החברה נוסדה במילאנו והנהלתה שוכנת בעיר זו שכולה אסתטיקה מרהיבה באופן כללי.

בין הדגשים העיקריים ביצירת החזות המרשימה של הצמיגים השונים, כך שהלקוחות יתאהבו בהם ממבט ראשון: דפנות אטרקטיביות ללא אף פגם ולו המזערי ביותר או השטחי ביותר, צורת החריצים החדשנית ועוד.

חשוב להבין שגם אם הלקוח יודע שפגם מזערי בדפנת הצמיג אינו פוגע באיכותו הרי שהדבר מרתיע אותו מלרכוש את אותו צמיג, ובהתאם מצהירה פירלי במסמך החדש כי היא מחויבת לבקרת איכות קפדנית במיוחד גם ביחס לפן האסתטי של כל צמיג וצמיג אשר מיוצר במפעליה השונים ברחבי העולם.

העובדים הם הלב והמנוע של החברה

האיכות הגבוהה של הצמיגים מושגת בראש ובראשונה בזכות המחויבות המלאה של כל עובד ועובד בפירלי, וכאמור ישנם קרוב ל-40,000 כאלה בכל המחלקות והמתקנים של החברה.

בהתאם מאמינים ראשי החברה כי אחד האתגרים המרכזיים שלה הוא תדלוק המסירות, המחויבות והלהט של העובדים, כך שימשיכו לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר ואף ישביחו עוד ועוד.

בפירלי מבינים שאיכות המוצר הסופי תלויה באיכותה של כל חוליה בשרשרת הייצור, ועל כן שואפים למצוינות בכל שלב ושלב. החברה רואה בכל עובד בעצם לקוח, שמקבל לידיו מוצר בשלב מסוים של התפתחותו, תורם את חלקו ואז מעביר אותו הלאה, לעובד הבא שגם הוא למעשה לקוח שחובה לספק לו את המוצר הכי איכותי שיש – וכך מובטחת איכותו הגבוהה של המוצר הסופי.

הספקים הם שותפים מלאים להצלחה

פירלי, שהיא יצרנית הצמיגים החמישית בגודלה בעולם (אחרי ברידג'סטון, מישלין, קונטיננטל וגודייר), רואה בספקים הרבים של החברה שותפים אסטרטגיים חשובים וחלק בלתי נפרד מהצלחתה. בהתאם מושקעים משאבים רבים בהבטחת דיאלוג קבוע שמבוסס על כנות ויושרה וביצירת שיתופי פעולה מעצימים עם הספקים.

אחריות חברתית וסביבתית

פירלי עברה דרך ארוכה מאז היווסדה ב-1872 ועד להיקפי מכירות של מיליארדי יורו מדי שנה. הצמיחה המתמדת של החברה מטילה עליה גם אחריות בלתי מבוטלת – הן לשלומם של העובדים, הן להבטחת תנאי עבודה נאותים בכל מתקניה והן לכדור הארץ באופן כללי, כשלשם כך מקפידה פירלי על ייצור מוצרים בעלי תוחלת חיים מקסימלית ועל פיתוח טכנולוגיות חדשניות לצמצום הבלאי של הצמיגים.

5/5 - (4 votes)