מבצע 4 צמיגים לרכב

צמיגים איכותיים הם מוצר לא זול. מצד שני, כל ניסיון לחסוך דווקא במרכיב הזה בכלי הרכב עלול לגרום הרבה יותר נזק מתועלת, ולכן באופן טבעי מבצע אטרקטיבי הוא דרך חכמה להתחדש בצמיגים טובים בלי לשלם יתר על המידה. כשיש מבצע משתלם במיוחד, כדאי לנצל אותו באופן מקסימלי ולהחליף את כל 4 הצמיגים – וכאן בעמוד תמצאו מידע רלוונטי שיעזור לכם להבין מתי הגיע הזמן להחליף צמיג ועל מה חשוב להקפיד כשקונים צמיגים במבצע.

מתי מחליפים צמיגים?

כשהצמיגים של המכונית חדשים, מן הסתם אין טעם לנצל גם מבצע 4 צמיגים לרכב משתלם במיוחד. בהתאם השאלה הראשונה שחשוב להתייחס אליה היא באילו מקרים נדרשת החלפת צמיג.

מצב אחד הוא כשהצמיג פגום. כדי לזהות פגמים שעלולים לחבל באחיזת הכביש של הצמיג מבעוד מועד, מומלץ לבצע בדיקה פשוטה של כל צמיגי הרכב בתדירות של אחת לשבוע. הבדיקה כוללת פשוט התבוננות, אבל במלוא תשומת הלב לכל חלק בצמיג. אם ישנם עיוותים בדפנות הצמיגים, נפיחות חריגה, קרע כזה או אחר, סדק או סימנים של שחיקה משמעותית, יש להגיע בהקדם האפשרי לפנצ'ריה על-מנת שתתבצע בדיקה מקצועית ותתקבל ההחלטה הנכונה לגבי הצורך בהחלפה.

פרמטר נוסף הוא עומק החריצים בכל צמיג. העומק הוא מרכיב הכרחי באחיזת כביש תקינה, ואם הוא פחות מ-2.5 מ"מ, נדרשת החלפת אותו צמיג.

ניצול מבצע על צמיגים לרכב לטובת החלפת צמיגים ישנים

צמיגים מחזיקים מעמד 3.5-4 שנים או כ-60,000-70,000 ק"מ. מומלץ לרשום במקום בולט ברכב את תאריך התקנתו של כל צמיג וגם את הקילומטראז' באותו מועד. עוד דרך טובה להימנע מנסיעה ברכב עם צמיגים ישנים מדי, ועל כן גם שחוקים, היא להכין התראות מתאימות בסמארטפון או למשל בג'ימייל. למעשה כבר כשעוברות 3 שנים ממועד תחילת השימוש בצמיג, אפשר להתחיל להתעניין במבצעים – מבצע 4 צמיגים לרכב הוא בהחלט הזדמנות שכדאי לנצל אותה, גם אם לכאורה אפשר להמשיך עם הצמיגים הקיימים עוד חודשיים-שלושה, וזאת מפני שהחיסכון במחיר הצמיגים החדשים גדול במידה ניכרת מה"הפסד" שגורם הוויתור על המשך השימוש בצמיגים הישנים.

למה כדאי להחליף 4 צמיגים לרכב?

תקנות התעבורה בישראל מחייבות התקנת צמיגים זהים בסרן הקדמי, ובאופן דומה התקנת צמיגים זהים בסרן האחורי. כשמחליפים רק 2 צמיגים, ההמלצה היא להתקין בכל מקרה את אלה החדשים בסרן האחורי – כך שאם מחליפים את הצמיגים הקדמיים, קודם כל יועברו אלה מהסרן האחורי לסרן הקדמי, ואז יותקנו 2 הצמיגים החדשים בסרן האחורי.

במצב כזה, סביר להניח שלאחר זמן לא רב ממילא תידרש החלפת 2 הצמיגים הישנים, אלה שהועברו לסרן הקדמי – ולכן כשישנו מבצע 4 צמיגים לרכב אטרקטיבי, הדרך החכמה להתנהל היא לנצל אותו ולהחליף במכה אחת את כל הצמיגים.

המלצות נוספות

מבצע על צמיגים לרכב מושך תמיד את תשומת הלב, אבל במקביל ישנם מספר פרטים שחובה לוודא לפני שרוכשים את אותם צמיגים. ראשית, כדאי להעדיף צמיגים של יצרניות מוכרות כמו ברידג'סטון, גודייר, מישלין, קונטיננטל וכו', משום שהם אלה שמספקים את אחיזת הכביש הטובה ביותר ובנוסף הם גם מתאפיינים בתוחלת חיים מרבית. שנית, כדאי להעדיף צמיגים שתאריך הייצור שלהם מאוחר ככל האפשר, ובכל מקרה ההמלצה החשובה ביותר היא להגיע לפנצ'ריה אמינה ו-ותיקה.

אולי יעניין אותך גם

5/5 - (1 vote)