פתח תקווה – אם המושבות וצמיגי האופנוע!

כשמחפשים בפתח תקווה צמיגים לאופנועים מגלים עד מהרה שמגוון האפשרויות רחב מאוד. זו כמובן לא הפתעה: אם המושבות כפי שמכונה פתח תקווה התפתחה מאוד במאה ה-21, וכיום חיים בה יותר מרבע מיליון תושבים. הכבישים בעיר, כמו בכל גוש דן, הפכו לצפופים ופקוקים וגם חנייה פנויה היא כבר לא דבר מובן מאליו. במציאות שכזו מתבקש המעבר לכלי רכב דו גלגליים ולכן הגידול בביקוש לצמיגים לאופנועים ובעקבותיו גם בהיצע. איך בוחרים תושבי פתח תקווה צמיגים לאופנוע? בעמוד זה תמצאו תשובה מפורטת.

צמיג אופנוע שטח

רק צמיגים שתואמים במדויק את הנחיות יצרנית האופנוע

ההמלצה הראשונה לגבי בחירת צמיגים לאופנוע בפתח תקווה, וליתר דיוק לא המלצה אלא תקנה מחייבת, היא התאמה מוחלטת לדרישות של יצרנית כלי הרכב. לכל דגם של אופנוע מתאימים צמיגים אחרים – מבחינת רוחב הצמיג, היחס בינו לבין הגובה, קוטר החישוק וכן המשקל המרבי והמהירות המרבית שהצמיגים עומדים בהם.

כל הנתונים הנ"ל מופיעים גם ברישיון הרכב וכמו כן מוטבעים על הצמיג. בהתאם הסעיף הראשון בתשובה לשאלה איך צריכים לבחור תושבי פתח תקווה צמיגים לאופנוע היא לוודא שהרישום על הצמיג שמוצע להם תואם את הרישום ברישיון הרכב.

דוגמה ל"תעודת זהות" של צמיג יכולה להיות: 120/80/19-70K – כלומר צמיג ברוחב 120 מ"מ, בעל חתך 80 (כלומר היחס בין רוחב הצמיג לגובה שלו הוא 80:100) שמתאים לחישוק בקוטר 19 אינץ'. "70" הוא קוד העומס, שממנו ניתן להבין מהו המשקל המרבי שהצמיג יכול לשאת עליו, ו-"K" הוא קוד המהירות המרבית שאפשר לפתח עם הכלי הדו-גלגלי כשהצמיג הספציפי מורכב עליו.

חשוב לציין שהמאפיינים של הצמיג האחורי ואלה של הצמיג הקדמי לא בהכרח זהים.

צמיגים "צעירים"

נתון חשוב נוסף שתוכלו למצוא על גבי הצמיג הוא תאריך ה"לידה" שלו, כלומר המועד שבו יוצר. הקוד הזה כולל 4 ספרות, כשמתוכן 2 מציינות את מספר השבוע ועוד 2 את השנה. כך לדוגמה 1221 מציין צמיג שיוצר בשבוע ה-12 בשנת 2021, כלומר סוף מרץ 2021.

מבחינת תושבי פתח תקווה צמיגים לאופנועים שיוצרו מאוחר ככל האפשר הם האופציה האידיאלית, וזאת משום שכל צמיג מתחיל להתבלות עוד לפני שהוא מורכב על כלי רכב.

קשיחות מול רכות

צמיג לאופנוע יכול להיות רך ויכול גם להיות קשיח. הצמיגים הרכים מתחממים מהר ולכן אחיזת הכביש שלהם טובה יותר. המחיר הוא עמידות פחותה. צמיגים קשיחים נשמרים טוב יותר ומצד שני אחיזת הכביש שלהם מעט פחות הדוקה. עוד אופציה היא דגמים מתקדמים שמבטיחים שילוב נכון של רוך וקושי, כשהמרכז שלהם קשיח ואילו ההיקף יחסית רך.

מתי בוחרים תושבי פתח תקווה צמיגים לאופנוע עם פרופיל גבוה ומתי פרופיל רחב?

צמיגים לאופנועים נחלקים ל-2 סוגים גם מבחינת הפרופיל שלהם. פרופיל גבוה מייצר נקודות אחיזה רחבות יחסית בחלקים הצדדיים של הצמיגים, ועובדה זו מייצרת הטיה מהירה. לעומת זאת הצמיגים בעלי הפרופיל הרחב מייצרים אחידות מבחינת הפיזור של נקודות האחיזה וכתוצאה מכך הטיית האופנוע תתאפיין בהדרגתיות.

כשמחפשים בפתח תקווה צמיגים לאופנוע נתקלים באופן טבעי בשני סוגי הפרופילים, והבחירה ביניהם היא על סמך סגנון הרכיבה המועדף מבחינת כל אחד ואחת. 

אולי יעניין אותך גם

5/5 - (1 vote)