צמיגים לאופנועים בתל אביב – מה חשוב לדעת?צמיגים אופנוע

תל אביב היא עיר קלאסית לאופנועים וקטנועים. הפקקים האינסופיים בכל שעות היום וגם הערב ולפעמים אפילו הלילה הופכים את כלי הרכב הדו-גלגליים לאופציה הזריזה ביותר להגעה לכל מקום. בנוסף, מצוקת החנייה, שגם היא הולכת ומחמירה, גורמת לכך שבעלי מכוניות מבזבזים זמן יקר גם כשהם כבר מגיעים ליעד. על-מנת להפיק מקסימום תועלת מהאופנוע, ובעיקר לנסוע בבטחה, חשוב לוודא שכל המרכיבים שלו תקינים – ובפרט הצמיגים. בעמוד זה תמצאו מידע על רכישת צמיגים לאופנועים בתל אביב – מוזמנים להיעזר בו על-מנת לבחור נכון.

התאמה לרישיון הרכב

כשמחפשים צמיגים לאופנועים תל אביב, כמו כל עיר גדולה, מציעה מגוון רחב מאוד של אפשרויות. הדגש הראשון בבחירה הינו חובה, גם מבחינת החוק וגם בהיבט הבטיחותי. הכוונה היא להתאמה מוחלטת של מאפייני הצמיג לרישום ברישיון הרכב, כלומר להנחיות של יצרנית האופנוע או הקטנוע לגבי הצמיגים – כשחשוב לזכור שייתכנו הבדלים בין הצמיג הקדמי לבין זה האחורי.

התאמה מלאה כוללת 5 פרמטרים רלוונטיים: הרוחב, החתך (כלומר היחס, באחוזים, בין רוחבו של הצמיג לבין גובהו), קוטר החישוק, קוד העומס וקוד המהירות. הרוחב, החתך (ולכן גם הגובה) וכן הקוטר של החישוק חייבים להיות זהים לרישום ברישיון הרכב. לגבי הקודים של העומס והמהירות, שמסמלים את העומס המקסימלי שהאופנוע יכול לשאת עליו עם אותם צמיגים וכן את המהירות המרבית שבה ניתן לרכב, מותר לבחור צמיגים בעלי קודים גבוהים יותר מהרישום (כלומר כאלה שעומדים בקריטריונים מחמירים יותר מהמינימום שמציבה יצרנית האופנוע).

בן כמה הצמיג?

בסופרמרקט אנחנו בודקים את תאריך התפוגה של מוצרים רבים. גם כשקונים צמיגים לאופנועים בתל אביב חשוב לבחון את תאריך הייצור של כל דגם, ולהעדיף את הצמיגים ה"צעירים" יותר. הסיבה לכך היא שכל צמיג מתחיל להתיישן מרגע שיוצר, עוד לפני שהחל להשתפשף בכבישים, כך שהרכבת צמיג בן 3 באופנוע, גם אם טרם נעשה בו שימוש, מייצרת נקודת התחלה פחות טובה בהשוואה לשימוש בצמיג בן שנה.

תאריך הייצור מוטבע על גבי כל צמיג. המידע מגולם בקוד שכולל 4 ספרות – 2 לשנת הייצור ו-2 לשבוע. למשל, קוד 1021 מתאר צמיג שיוצר בשבוע ה-10 בשנת 2021, כלומר בתחילת מרץ 2021.

פרופיל וקשיחות

צמיגים לאופנועים בתל אביב נבחנים אלה מאלה גם על-פי הפרופיל. בפרט ישנה בחירה בין צמיגים עם פרופיל רחב לצמיגים עם פרופיל גבוה. פרופיל רחב מאפשר להטות את האופנוע בדרך בטוחה במיוחד בזכות ההדרגתיות שמייצר הפיזור של נקודות האחיזה למלוא רוחב הצמיג. פרופיל גבוה כולל נקודות אחיזה רחבות בצדדים של הצמיג, וההטיה תהיה מהירה יותר. ההחלטה היא על סמך סגנון הרכיבה האהוב על כל אחד ואחת.

חלוקה חשובה נוספת היא לצמיגים רכים וקשים. צמיגים מהקטגוריה הראשונה מתחממים מהר ולכן אחיזת הכביש שלהם הדוקה יותר. צמיגים קשים הם עמידים יותר. עוד אופציה היא צמיגים שהמרכז שלהם קשיח ואילו החלק ההיקפי רך.

למה כדאי להעדיף מותגים מוכרים?

חברות הצמיגים המוכרות – למשל מישלין או קונטיננטל וגם פירלי היא דוגמה טובה לכך – משקיעות משאבים עצומים במחקר ובפיתוח. התוצאה: דגמים שהופכים למשוכללים יותר משנה לשנה, גם מבחינת הביצועים, גם מבחינת העמידות וגם בהיבט הבטיחותי החשוב כל-כך. חברות אלה משקיעות משאבים רבים גם בבקרת איכות, כך שאפשר לסמוך על כל צמיג שהן מייצרות – ולכן מומלץ להעדיף צמיגים לאופנועים עם שמות מוכרים.

אולי יעניין אותך גם

5/5 - (1 vote)