אופנוע שטח מספק שלל חוויות מלהיבות וריגושים עזים. הבסיס לביצועים מרשימים במיוחד ובמקביל בטיחות ללא פשרות הוא צמיגים איכותיים ובעיקר מתאימים לסוג הרכיבה החביבה עליכם – ולכן חשוב להקדיש תשומת לב רבה לבחירת צמיגים לאופנוע שטח. בעמוד זה תמצאו מידע רלוונטי שיעזור לכם לבחור נכון, ולהפיק מקסימום נחת מהכלי.

צמיגים לאופנוע שטח

התאמה מלאה לאופנוע

המידע הבסיסי עבור כל הסוגים והדגמים של הצמיגים הוא המידות שלהם: רוחב הצמיג, קוטר החישוק שעליו הם מורכבים וגובה הכתף שמצוין באחוזים מרוחב הצמיג. למשל, 110/80-18 פירושו צמיג ברוחב 110 מ"מ עם גובה כתף של 88 מ"מ (80% * 110) ושמורכב על חישוק בקוטר 18 אינץ'.

באופנועי המוטוקרוס, הגלגל הקדמי הוא בדרך כלל בקוטר 21 אינץ' וזה האחורי הוא בקוטר 19 אינץ'. באופנועי שטח אחרים הקוטר הוא 18 אינץ'. יש גם הבדלים בין אופנועי אנדורו למוטוקרוס, משום שבמוטוקרוס החתך (כלומר היחס שבין גובה הכתף לרוחב הצמיג) נמוך יחסית כדי לאפשר את הביצועים הנדרשים. באופן עקרוני צמיגים רחבים לאופנוע שטח מייצרים אחיזה טובה יותר (בזכות העובדה שטח המגע עם הקרקע גדול יותר).

בכל מקרה חובה להקפיד על התאמה מושלמת בין הנתונים שמצוינים ברישיון הרכב לבין אלה שמופיעים על גבי הצמיג הנבחר.

תאריך הייצור של צמיגים לאופנוע שטח

מידע נוסף שמופיע על צמיגים לאופנוע שטח הוא תאריך הייצור. חשוב לזכור שצמיגים מכל הסוגים מתחילים להתבלות מיד עם השלמת הייצור שלהם, עוד לפני שהם נשחקים בדיונות, בבוץ, תוך כדי מפגשים עם סלעים ובשאר תוואי השטח.

בהתאם כדאי להעדיף צמיגים שתאריך הייצור שלהם מאוחר יותר. התאריך מוטבע על גבי הצמיג בצורת מספר שמורכב מ-4 ספרות. שתי הספרות האחרונות מייצגות את השנה שבה יוצר הצמיג ושתי הספרות הראשונות הן מספר השבוע באותה שנה. למשל, 2119 פירושו צמיג שיוצר בשבוע ה-21 בשנת 2019 (כלומר לקראת סוף חודש במאי בשנה זו).

הסוגים השונים של צמיגים לאופנועי שטח

פרמטר משמעותי במיוחד לגבי צמיגים לאופנוע שטח הוא המיקום של כל צמיג ספציפי על הסקאלה שבין רך לקשה – כשהכוונה היא לא לצמיג עצמו אלא לקרקע שעליה תרצו לרכב. הקטגוריות העיקריות הן:

* צמיגים לחול ולבוץ: צמיגים שמתאפיינים במרווחים משמעותיים בין הקוביות כדי שהבוץ יתנקה במהירות. כמו כן יש בהם קובייה מרכזית קעורה, שגם היא מסייעת בגריפת בוץ וחול. עוד מאפיין חשוב הוא גומי קשיח במיוחד עם גמישות מינימלית, וזאת על-מנת להבטיח נעיצה אפקטיבית בקרקע הרכה מאוד.

* צמיגים לקרקע רכה: מאפיינים דומים לצמיגים הנ"ל אבל מעט פחות. נקראים לעיתים גם צמיגים רך-בינוני.

* צמיגים לקרקע קשה: צמיגים בעלי מרווחים קטנים יותר בין קובייה לקובייה, גומי רך יחסית ובחלק מהדגמים חירוץ נוסף על-מנת להוסיף גמישות.

* צמיגי אקסטרים: גומי רך מאוד שמספק אחיזה מיטבית. המחיר הוא שחיקה מהירה במיוחד. מומלץ לבחור סוג זה של צמיגים לאופנועי שטח רק כשמשתמשים בהם לרכיבה תחרותית.

* צמיגי ראלי: צמיג רחב, כבד ובעיקר בעל עמידות גבוהה כדי לאפשר מקסימום ביצועים גם בעומס רב. בדרך כלל מדובר בצמיגים יקרים ולכן הם מומלצים רק למי שמשתתף במרוצי ראלי. 

* צמיגי כפות: צמיגים לרכיבת שטח בדיונות בלבד.

בכל מקרה מומלץ לקנות צמיגים לאופנוע שטח אך ורק אצל חברה ותיקה ואמינה שמחזיקה מבחר רחב של דגמים כך שלא תצטרכו להתפשר על שום פרט.

אולי יעניין אותך גם

צמיגי שטח

צמיגי מישלין יבואן

5/5 - (1 vote)