תמיד כדאי להקדיש תשומת לב לבחירת צמיגים לרכב, ובמיוחד כשמדובר על רכב מסחרי. בדרך כלל הקילומטראז' של כלי הרכב המסחריים גבוה, וזו סיבה אחת לחשיבות הבחירה הנכונה. סיבה שנייה היא שברוב המקרים המסחריות עמוסות בסחורה ולכן נדרשת אחיזת כביש טובה במיוחד, ועוד סיבה היא שצמיגים לא איכותיים עלולים לגרום לצריכת דלק גבוהה שלא לצורך ולהגדיל את הוצאות הרכב. בעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם לבחור את הצמיגים האופטימליים לרכב המסחרי שלכם. 

 

ההנחיות של יצרנית הרכב

 

הכלל הראשון לבחירת צמיגים לרכבים מסחריים הוא התאמה מלאה ומדויקת להנחיות יצרנית הרכב. זוהי גם דרישה של תקנות התעבורה, וגם חובה מבחינה בטיחותית – וכשלוקחים בחשבון את הנסיעות הרבות שמתבצעות עם כל רכב מסחרי, ברור לגמרי שאסור להתפשר על הבטיחות.

 

הנחיות היצרנית לגבי הצמיגים מופיעות גם בספר הרכב וגם ברישיון הרכב. הן כוללות 5 פרמטרים עיקריים: רוחב הסוליה (במילימטרים), חתך (היחס בין הרוחב הנ"ל לבין הגובה של הצמיג, באחוזים), קוטר הגלגל (באינצ'ים), קוד מהירות (שמציין את המהירות המרבית שהצמיג מאפשר) וקוד עומס (המשקל המרבי שניתן להעמיס על הרכב כשמורכב עליו אותו צמיג).

 

כל הנתונים הנ"ל מוטבעים גם על גבי כל צמיג. קוד העומס הוא פרמטר חשוב מאוד כשמדובר על צמיגים לרכב מסחרי, וקל להבין למה: אם הצמיג לא מסוגל לשאת את המשקל הכולל של הרכב עם הסחורה שיש עליו, התוצאה עלולה להיות נזק חמור.

ייעוד ואחריות

 

עוד מאפיין רלוונטי של צמיג לרכב מסחרי הוא הייעוד שלו. מידע זה מופיע על גבי הצמיג מיד לאחר קוטר הגלגל, כשהאפשרויות הן C או MPV. סימון C פירושו צמיג שמתאים למסחריות ולטנדרים קלי משקל יחסית, ואילו MPV הוא צמיג שניתן להרכיב אותו בכלי רכב רב תכליתיים.

 

בקניית צמיגים בחברה רצינית תוכלו לקבל ייעוץ מקיף לגבי המוצר הספציפי האידיאלי עבורכם, וכמו כן ליהנות גם מאחריות למשך מספר שנים.

למה חשוב לבחון את הגיל של צמיגים לרכבים מסחריים?

 

מידע נוסף שניתן למצוא על גבי צמיגים לרכבים מסחריים הוא תאריך הייצור של כל צמיג. לתאריך הייצור יש משמעות מבחינת תוחלת החיים של הצמיג – פרק הזמן שבו צמיג מחזיק מעמד משתנה בהתאם לאינטנסיביות השימוש כשגם להקפדה על לחץ אוויר תקין ונהיגה זהירה יש השפעה. בדרך כלל צמיג ברכב מסחרי מחזיק מעמד כ-3 שנים, אבל רצוי לזכור שצמיגים מתחילים להתבלות עוד לפני שהם מתחככים באספלט – למעשה כבר מרגע הייצור.

 

בהתאם אם תקנו צמיג "מבוגר", גם אם חדש, מועד ההחלפה שלו עלול להיות קרוב מכפי שאתם מצפים. תאריך הייצור של צמיגים מוטבע עליהם בצורה של קוד שכולל 4 ספרות. שתי הספרות הראשונות הן מספר השבוע ושתי הספרות הבאות הן השנה. למשל – 2221 פירושו צמיג שיוצר בשבוע ה-22 של שנת 2021, כלומר בתחילת יוני 2021.

היצרניות המובילות של צמיגים לרכב מסחרי

 

המלצה נוספת לגבי צמיגים לרכבים מסחריים, ובעצם לגבי כל הסוגים של הצמיגים, היא להעדיף מותגים מוכרים. החברות המוכרות בתחום – קונטיננטל, ברידג'סטון, גודייר, טויו ואחרות – רכשו את המוניטין שלהן בשנים רבות של אספקת צמיגים איכותיים מאוד, תוצר של השקעה משמעותית במחקר ובפיתוח. בהתאם כשאתם קונים צמיגים לרכב מסחרי מתוצרתן אתם יכולים לנהוג ברכב בראש שקט באמת.

אולי יעניין אותך גם

החלפת ג'נטים לרכב שטח:

https://ztires.co.il/%d7%a6%d7%9e%d7%99%d7%92%d7%99-%d7%a9%d7%98%d7%97/

5/5 - (1 vote)