צמיגי מישלין

צמיגי מישלין: גם הסביבה מרוויחה

צמיגי מישלין הם שם נרדף לאיכות גבוהה במיוחד, חדשנות מפעימה וחוויית נהיגה או רכיבה חיובית במיוחד. אבל הצמיגים שמייצרת החברה – שנוסדה בשנת 1888 בעיירה צנועה בצרפת ומאז התרחבה וכיום מעסיקה למעלה מ- 100,000 עובדים בכל רחבי העולם, מארה"ב וקנדה דרך מקסיקו, ברזיל, קולומביה, אלג'יר, סינגפור, סין, תאילנד ויפן וכלה בכל רחבי אירופה, מרוסיה במזרח ועד ספרד במערב – מספקים תועלת רבה לא רק למי שרוכש אותם ומתקין אותם במכונית/ משאית/ אופניים/ אופנוע שלו אלא גם לסביבה, ובעצם לכולנו.

במסגרת השאיפה לחדשנות ולמצוינות, כבר יצרה חברת צמיגי מישלין פריצת דרך של ממש בשנת 1946, כשחשפה את הצמיג הרדיאלי – צמיג שבזכות מבנה חדש וייחודי מתחמם פחות מהצמיג הדיאגונלי בו השתמשו עד אותם ימים, נשחק הרבה פחות ותורם גם להקטנת צריכת הדלק. גם לאחר המצאה מחוללת מהפכה זו המשיכה החברה להשקיע כסף רב, מחשבה ואינסוף אנרגיות כדי להמשיך לשכלל את הצמיגים. הנתון העדכני הוא השקעה של קרוב למיליארד דולר מדי שנה במטרה לפתח את הדור הבא של צמיגי מישלין ושל צמיגים בכלל, צמיגים שיהיו עשויים מחומרים מתקדמים שיסייעו לנו להפחית את צריכת הדלק ודרך כך את רמת זיהום הסביבה.

מאז שנת 1992 משתמשת מישלין בתערובת גומי שהרכבה המדויק הוא סוד שמור, אם כי ידוע שהיא כוללת סיליקה (צורן דו חמצני). צמיגים אלה – שהדור הרביעי שלהם משווק מאז 2008 ונקרא Energy Saver – מפחיתים את מידת החיכוך עם הכביש ועל כן תורמים לצריכת דלק נמוכה יותר (וצריכת דלק נמוכה יותר פירושה פליטה מצומצמת יותר של פחמן דו חמצני).

חשוב להדגיש כי צמיגי מישלין אינם פוגעים בבטיחות הרכב, וכי צמצום החיכוך של הגלגל עם האספלט לא רק שאינו פוגע באחיזת הכביש או מגדיל את מרחק הבלימה, אלא אף להיפך! נסיעות מבחן שהתבצעו על כביש רטוב, לדוגמה, הוכיחו כי מרחק הבלימה של כלי רכב שבהם הורכבו צמיגי מישלין חוסכי אנרגיה היה קצר יותר מזה של כלי רכב עם צמיגים של יצרניות מובילות אחרות.

כחלק מהמאמצים לשמור על איכות הסביבה ועל העולם שכולנו חיים בו, מנסה מישלין לקדם יוזמה לפיה כל הצמיגים ידורגו בהתאם למדד יעילות אנרגטית (בדיוק כפי שמזגנים, מכונות כביסה, מקררים וכו' כבר זכו לדירוג אנרגטי המאפשר לצרכן לדעת האם המכשיר שהוא עומד לרכוש צורך חשמל רב ועל כן גם מזהם מאוד את הסביבה או שמא הוא דווקא ידידותי לסביבה). כיום כלי הרכב עצמם מדורגים אנרגטית על בסיס צריכת הדלק שלה – פקטור שהמשקל שלו בהחלטה איזה רכב לקנות הופך יותר ויותר משמעותי – ואם היוזמה תתקבל, אין ספק שצמיגי מישלין יזכו לדירוג גבוה במיוחד.

הוכחה נוספת למחויבותה של מישלין לאיכות הסביבה היא העובדה שכשחברת יונדאי הציגה מכוניות "ירוקות" (מסדרת ה- i-blue) היא הרכיבה בהם צמיגי מישלין.

אולי יעניין אותך גם קריאה נוספת על:

5/5 - (3 votes)