חיישני לחץ אוויר בצמיגים – מדוע זה חשוב ומה המחיר?

אז ירד לי לחץ האוויר בצמיגים, מה זה משנה בכלל? לחץ אוויר בצמיגים יכול לשנות הכול. על פי מחקר של משרד התחבורה האמריקאי, אם כל כלי הרכב יצוידו בחיישני לחץ אוויר בצמיגים ניתן יהיה למנוע כ-120 מקרי מוות וכ-8500 פציעות כתוצאה מתאונות דרכים בכל שנה. הצמיגים הם הקשר של הרכב עם הכביש, ברגע שהאחיזה של הצמיג נפגעת, ישנן השלכות בטיחותיות וכלכליות חמורות. אז איך ניתן לשמור על לחץ אוויר תקין? הכירו את מערכת TPMS, מערכת חיישני לחץ אוויר בצמיגים. מה חיישני לחץ אוויר בצמיגים עושים? ומה המחיר שלהם? כל התשובות במאמר.

הכירו את מערכת חיישני לחץ האוויר בצמיגים (TPMS)

חיישן לחץ האויר נמצא בתוך ג'אנט הגלגל ומשדר באופן אלחוטי מידע לגבי לחץ האוויר ולעתים גם הטמפרטורה בתוך הגלגל. החיישן נמצא בקשר עם קולטן בלוח המחוונים של הנהג. כאשר לחץ האוויר אינו תקין בצמיג אחד או יותר (נמוך או גבוה מ25% מהערך הרצוי), תידלק בלוח המחוונים נורה כתומה עם ציור של צמיג וסימן קריאה בתוכו. כבר בשנת 2008 חיישני לחץ אוויר בצמיגים הפכו לחובה בכל רכב המיוצר או משווק בארצות הברית, ובשנת 2014 גם באירופה. מעצמות הרכבים הללו הבינו את החשיבות של מערכת חיישני לחץ אוויר לבטיחות הנוסעים ולהפחתת תאונות.

האם בזכות המערכת אין צורך בבדיקה שגרתית של לחץ אוויר?

חיישני לחץ אוויר אינם מחליפים בדיקה שגרתית של לחץ אוויר בצמיגים. החיישנים מתריעים כאשר לחץ האוויר בצמיג חורג ב-25% מהמידה הרצויה. זוהי חריגה משמעותית שעלולה לסכן את בטיחות הנסיעה ומגדילה עלויות של צריכת דלק. מומלץ לבצע בדיקת לחץ אוויר באופן קבוע.

האם צריך לטפל בחיישנים או להחליף אותם?

לעתים עלול להיווצר בלאי במערכת חיישני לחץ אוויר בצמיגים. לדוגמא, תנאי מזג האוויר, לחות וקורוזיה יכולים לפגוע בפיית השסתום אליה מחוברת המערכת. בלאי זה מצריך החלפה של חלקים במערכת חיישני לחץ האוויר. טיפול במערכת מחייב כלים מיוחדים והכשרה מקצועית מיוחדת.

בדרך כלל יהיה צורך להחליף חיישן לחץ אוויר לאחר כ 5-10 שנים כיוון שהסוללות  נשחקות. החלפה של חיישני לחץ אוויר בצמיגים מצריכה בנוסף תכנות שלהם לתוך מערכת המחשב של הרכב.

מה המחיר של תיקון או החלפה של מערכת החיישנים?

המחיר של חיישני אוויר לצמיגים מתחיל בכמה מאות שקלים ויכול להגיע גם לאלף שקלים ומעלה. ישנם חיישנים מקוריים וחיישנים חליפיים בעלות נמוכה יותר. חיישנים חליפיים לעתים יעילים ואיכותיים לא פחות מהמקוריים. חשוב לבצע את ההחלפה בפנצ'רייה אמינה ומקצועית שתספק חיישן איכותי והחלפה תקנית. בצמיגי זוארץ ניתן ליהנות משירות הכולל החלפה של חיישני לחץ אוויר וקידודם למחשב במחיר נמוך.

אם שמתם לב שלחץ האוויר בצמיגים שלכם יורד באופן משמעותי ונורת האזהרה אינה נדלקת, אם צריכת הדלק שלכם עולה או שאתם מזהים "משיכה" של ההגה לאחד הצדדים, אולי זה סימן שחיישני לחץ האוויר שלכם תקולים. במצב כזה חשוב להגיע בהקדם לפנצ'רייה ולסדר את התקלה. המחיר של חיישני לחץ אוויר מתגמד ביחס למחיר ההוצאה הכלכלית של בלאי גלגלים ודלק, ובהחלט לעומת ה"מחיר" של פגיעה בבטיחות הנסיעה.


אולי יעניין אותך גם:

צמיגי פלקן
צמיגי פירלי
צמיגי מישלין

4.3/5 - (3 votes)