צמיגים לרכב: כך תבחרו אותם נכון

לא מעט נהגים בארץ, למרות היותם מבינים בכבישים, לא מודעים לחשיבות של אחד החלקים המשמעותיים ביותר ברכבם – צמיגים לרכב. חלק זה הוא אחד החשובים ביותר בכל הנוגע לבטיחות. צמיגים לרכב מהווים את הקשר הראשונה והעיקרי ביותר של כלי הרכב עם הכביש. הצמיגים בעצם אחראיים על אחיזה נכונה ותקינה של הכביש. גם במקרים של יציאה מחנייה, בלימה, האצה, סיבובים ועוד. הצמיגים חייבים לעמוד בתנאים משתנים של מזג האוויר, עומס כבד, חום גבוה, תנאי דרך כדוגמת חול, מים או בוץ, תנאי מהירות ועוד משתנים נוספים שצמיגי הרכב מתמודדים איתם על בסיס יום יומי. הצמיגים משפיעים באופן ישיר על תקינותו ובטיחותו של הרכב, ויתרה מכך, על הבטיחות של הנהג והנוסעים בו. אז איך בוחרים צמיגים לרכב באופן נכון ומדויק בהתאם לתקנים הנדרשים? ומתי בכלל צריך להחליף אותם? כל מה שרציתם לדעת, כבר מחכה לכם כאן.

איך בוחרים צמיגים לרכב ובמה זה תלוי?

לפני הכל, חשוב מאוד לוודא שאתם בוחרים בצמיגים שיענו לדרישות יצרן הרכב. הן מופיעות לרוב ברישיון הרכב או בספר הרכב. על מנת לבחור את הסוג המתאים ביותר עבורכם, תצטרכו לקחת בחשבון 3 פרמטרים חשובים. גודל הצמיגים, התאמה למשקל הרכב, וכמו כן גם התאמה למקסימום המהירות שהוא יכול להגיע אליה. קחו את הפרמטרים האלו בחשבון, לצד דרישות יצרן הרכב, וכך תוכלו להיות בטוחים שאתם עושים את הבחירה הנכונה. מעבר לכך, כאשר אתם רוכשים צמיגים לרכב, אסור להתפשר בשום אופן. הצמיגים שהרכב שלכם הגיע אתו, הם לא בהכרח הצמיגים המתאימים לו ביותר. הבחירה שלכם צריכה להיות בצמיגים האיכותיים והעמידים ביותר שניתן למצוא ושאתם יכולים להרשות לעצמכם באותו רגע, עבור סוג הרכב שלכם. כאלו שיתאימו במדויק לסוג הרכב, לשימוש שלכם בו ולסגנון הנהיגה שלכם.

ממה כדאי להימנע בבחירת צמיגים לרכב?

מעבר לפרמטרים שחשוב לשים לב אליהם, ישנם כמה דברים לקחת בחשבון, מהם מומלץ להמנע בעת בחירה של צמיגים לרכב. שימו לב שהצמיגים שאתם בוחרים לרכב שלכם, יהיו חדשים. כלומר, עם תאריך ייצור לא גבוה מ-6 שנים. התאריך מוטבע בספרות על גבי הצמיג עצמו, כאשר 2 הספרות האחרונות מציגות את שנת הייצור שלו. הסיבה לכך שאסור לרכוש צמיגים שיוצרו לפני יותר מ-6 שנים, היא שאין באפשרותנו לדעת באילו תנאי אחסון הם היו. גם במידה ולא היה בהם שימוש כלל, הם עלולים להיות מאוחסנים בתנאים לא מתאימים. למשל, חום גבוהה, שמש ישירה, לחות, או תנאים אחרים שמשפיעים על האיכות של הצמיגים. וודאו שאתם בודקים היטב את תאריך הייצור של הצמיגים החדשים, מוודאים שהם עומדים בכל התקנים, מתאימים לרכב שלכם ולהנחיות היצרן.

באילו מקרים יעלה הצורך בהחלפת הצמיגים?

החלפה של צמיגים לרכב היא חשובה לתקינות שלו ולנסיעה בטוחה. החלפה של הצמיגים לרוב נדרשת במקרים בהם עומק החריצים קטן יותר מ-2 מ"מ, או כאשר רואים שהצמיג נשחק ויש עליו סימני יובש. בממוצע, ההמלצה היא להחליף את הצמיגים אחת ל-3 או 4 שנים בערך. הצורך משתנה מאדם לאדם, בהתאם לאופן הנהיגה והמקומות בהם הרכב נוסע. הצמיגים הם נקודת האחיזה של הרכב עם הכביש, ולכן חשוב מאוד לוודא שאתם מחליפים אותם בזמן.


אולי יעניין אותך גם:

צמיגי פלקן
צמיגי פירלי
צמיגי מישלין

5/5 - (1 vote)