פנצ'ריה מובילה בישראל

בכל רכב קובע יצרן הרכב את הזווית הנכונה ביותר בה בצמיגים אמורים להיות במגע עם הכביש. זווית המפגש בין הצמיג לכביש שקבע היצרן שומרת על יציבות הרכב, על בלימה תקינה ואחיזה אידיאלית בכביש. לאורך זמן זווית הצמיגים מתעוותת מסיבות רבות כמו החלפת חלקים או מכלולים ברכב, תאונה, או אפילו שחיקה טבעית משגרת נסיעות. השינויים הללו יכולים להוות סכנה ממשית לנוסעים ברכב. טיפול הרכב שמתקן את שינויי הזווית הללו הוא כיוון פרונט. אז מהי החשיבות של כיוון פרונט? כל המידע במאמר.

מה זה בכלל?   

השם המקצועי של כיוון פרונט הוא "כיוון זוויות סרנים". למעשה בכיוון פרונט מבצעים יישור של גובה הגלגלים כך שיפגשו עם הכביש בדיוק בזווית שהורה יצרן הרכב. בכיוון פרונט ניתן לכוון מספר זוויות שונות של הצמיגים.

הטיפול מתחיל לרוב בבדיקה ממוחשבת הבוחנת את זוויות הגלגלים הקיימות. משווים את הזוויות הקיימות לאלו שהיצרן דרש וכך ניתן לדעת מה התיקונים הנדרשים. כיוון פרונט מתבצע כאשר הרכב מורם על ידי ליפט. לרוב הכיוון מבוצע על צמד הגלגלים הקדמיים שכן הם חשופים יותר לשינויים. אך ניתן לבצע כיוון סרן, שמאזן את הגלגלים האחוריים.

מהי החשיבות בביצוע כיוון פרונט?

לזווית לא תקינה של הצמיגים ישנן השלכות כלכליות ובטיחותיות משמעותיות.

השלכות כלכליות:

  1. בלאי צמיגים: נסיעה עם פרונט לא מכוון גורמת לשחיקה מהירה יותר של הצמיגים, מה שיוביל להחלפת צמיגים תכופה יותר ולהוצאה הכלכלית הכרוכה בכך.
  2. צריכת דלק גבוהה: בעקבות שחיקת הצמיגים, ההתנגדות לסיבוב הצמיג גוברת. התנגדות זו משפיעה על איכות הנסיעה ומגבירה צריכת דלק.

השלכות בטיחותיות:

  1. אחיזה לקויה בכביש: כאשר זווית המפגש בין הצמיג לכביש אינה אופטימלית, שטח המגע של הצמיג עם הכביש קטן. המשמעות היא אחיזה לקויה בכביש המגבירה סיכון להחלקות ואיבוד שליטה.
  2. הגדלת מרחק בלימה: כאשר האחיזה בכביש קטנה מרחק הבלימה גדל. בבלימת חירום הפערים בין אחיזה תקינה ללקויה יכולים להיות הבדל של חיים ומוות.
  3. משיכת הגה: צמיגים לא מאוזנים נשחקים באופן לא שוויוני, כתוצאה מכך לעתים ההגה "מושך" לכיוון מסוים, מה שיכול להוות סכנה בעיקר בפניות חדות.

מתי יש לבצע כיוון פרונט?

נהגים רבים נמנעים מביצוע כיוון פרונט כאשר עולה הצורך ובכך מסכנים את עצמם. ישנם מקרים בהם חשוב לבצע כיוון פרונט, ולא רק כאשר דרשו לכך בבדיקת הטסט:

  • לאחר החלפה של חלקים או מכלולים במערכת ההיגוי או במתלה הרכב (ציריות, תפוחים, בולמים ועוד.)
  • לאחר החלפת סט צמיגים.
  • כאשר אתם מזהים שחיקה לא אחידה בצמיגים.
  • כאשר אתם מרגישים "משיכה" של ההגה לכיוון מסוים במהלך נסיעה.
  • כאשר גלגל ההגה אינו ממרוכז, או אינו חוזר אוטומטית לאחר סיבוב.
  • לאחר תאונה.

כמה עולה כיוון פרונט והיכן ניתן לבצע אותו?

חשיבות הטיפול לבטיחות הנסיעה מחייבת ביצוע כיוון פרונט במוסך אמין ומקצועי. כיוון פרונט ברכב משפחתי נע בין 150-350 ₪, כיוון סרן (צמיגים אחוריים) נע בין 250-400 ₪. ניתן לבצע כיוון פרונט בפנצ'ריות של "צמיגי זוארץ". בזכות למעלה מ-30 שנות ניסיון "צמיגי זוארץ" מבצעים כיוון פרונט במקצועיות ובאדיבות. אם הרגשתם שאיכות הנסיעה שלכם נפגעה, והאחיזה שלכם בכביש אינה מיטבית, כנראה שזה הזמן לבצע כיוון פרונט ובכך לשמור על בטיחותכם ולחסוך הוצאות כלכליות עתידיות.

אולי יעניין אותך גם

5/5 - (2 votes)