כאשר אנחנו עולים על הכביש אנחנו רוצים להרגיש ביטחון ברכב שלנו ולהגיע בשלום ליעדנו. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על בטיחות הנסיעה הם הצמיגים. צמיגים בלויים, ישנים, חסרי אוויר או לא מאוזנים, פוגעים ביכולת ההיגוי, מגדילים את מרחק הבלימה ומגבירים את הסיכוי לתאונות דרכים. אחד הגורמים המשפיעים על איכות הצמיגים הוא איזון גלגלים. איזון גלגלים הוא בדיקה פשוטה יחסית אך חשובה מאוד ובעלת משמעות רבה על בטיחות הנסיעה. למרות זאת, לעתים איזון גלגלים לא נמצא במודעות של נהגים. אז מה זה איזון גלגלים? ואיך בודקים איזון הגלגלים?

מדוע צריך לעשות איזון גלגלים?

במצב תקין, הגלגלים אמורים לפזר את משקלם באופן אחיד במהלך הנסיעה. אך בכל רכב ישנו בלאי טבעי ולא טבעי, המוציא את הגלגלים מאיזון. חוסר האיזון יכול להיווצר ממהלומות שהצמיגים סופגים (עלייה על מדרכה גבוהה, כניסה לבור), מבלאי טבעי (כל 20-30 ק"מ), ומהחלפת צמיגים. כאשר ישנו חוסר איזון גלגלים לעתים הנהג ירגיש רעידות של ההגה, משיכה של ההגה לאחד הצדדים ולעתים לא מרגישים את הבעיה אך היא עדיין מסכנת את הנוסעים.

איך זה מתבצע?

במסגרת הטיפול, מכונאים מוסמכים מזהים את הנקודות הכבדות יותר על הגלגל שמייצרות את חוסר האיזון ומציבים משקל בצידו השני של הגלגל. הטיפול מתבצע בשתי דרכים: איזון סטטי, ואיזון דינמי.

איזון גלגלים סטטי

איזון גלגלים סטטי הוא איזון המתרחש כאשר הגלגלים עדיין מחוברים לרכב. באיזון מסוג זה יש צורך במכשור מיוחד אשר עובד על כל ציר של גלגל בנפרד, המאפשר את האיזון כאשר הגלגלים אינם מפורקים. איזון מסוג זה בדרך כלל מהיר וזול יותר.

איזון גלגלים דינמי

איזון גלגלים דינמי הוא איזון שבו מתרחש פירוק הגלגלים ואיזון של כל אחד מהם על גבי ציר. איזון גלגלים דינמי מאפשר להחליף בין מיקומי הגלגלים, פעולה שלעתים מסייעת לפתרון הבעיה. פעולה זו יכולה להשיג איזון גלגלים לטווח ארוך.

מי יכול לבצע איזון גלגלים?

איזון גלגלים לעתים נתפס כפעולה פשוטה וזולה יחסית, אך אסור להפחית בחשיבות של איזון גלגלים על הבטיחות שלכם. איזון גלגלים הוא טיפול שיכול לא רק לשפר את איכות הנסיעה אלא למנוע תאונות דרכים ולהציל חיים. זהו טיפול חשוב שאין להקל בו ראש. לכן איזון גלגלים יש לבצע רק במוסך איכותי עם אנשי מקצוע מיומנים ואמינים.

אם אתם מרגישים משיכה או רעד בהיגוי, החלפתם צמיגים ולא ביצעתם איזון גלגלים, או שאתם לא זוכרים את הפעם האחרונה שביצעתם איזון גלגלים, אלה סימנים טובים להגיע למוסך אמין ומקצועי ולבקש בדיקה לאיזון גלגלים.

אולי יענין אותך גם:

Rate this post