מידות צמיגים לפי סוג רכב

צמיגים לפי מידה

צמיגים הם אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל רכב. הם אלה שאחראים לטיב המפגש עם הכביש, מאפשרים לנסוע בראש שקט ובבטיחות מלאה ובנוסף משפיעים גם על צריכת הדלק. בהתאם כדאי כמובן להקפיד על הרכבת צמיגים איכותיים בלבד בכל רכב, כשהדגש הראשון הוא התאמה מדויקת מבחינת המידות. בעמוד זה תמצאו מידע על מידות צמיגים לפי סוג רכב שיעזור לכם לבחור נכון את הצמיג הבא שלכם.

איך אפשר לדעת מהן מידות הצמיגים של כל רכב?

לכל סוג רכב מתאימות מידות צמיגים אחרות. למעשה יש גם הבדלים בין דגמים שונים של אותה יצרנית מכוניות, בין תת דגמים של אותו דגם ולפעמים ייתכן שוני בצמיגים שמתאימים לאותו דגם ספציפי רק כי שנת הייצור שונה.

בהתאם חשוב לוודא מהן המידות המדויקות לרכב שלכם. מקור אפשרי אחד הוא ספר הרכב, שמכיל באופן כללי מידע מפורט ומועיל אודות הרכב וכדאי לעיין בו. עוד מקור אפשרי לנתונים החיוניים הוא רישיון הרכב – במסמך זה מפורטים כל הנתונים של הרכב, ובצד ימין תוכלו לראות את מידות הצמיגים המתאימות. חשוב לשים לב לכך שייתכנו הבדלים בין הצמיגים הקדמיים לצמיגים האחוריים.

איך קוראים את מידות הצמיגים?

כשבוחנים מידות צמיגים לפי סוג רכב (וכאמור גם תת הדגם ושנת הייצור) נתקלים בקוד שכולל מספרים שונים – לדוגמה 225/70R16 או 265/65R17 ויש כמובן עוד אפשרויות רבות.

ראשית האות R פחות רלוונטית משום שהיא מסמלת את העובדה שמדובר בצמיג רדיאלי – כמו רוב רובם של הצמיגים שמשמשים כיום את כל סוגי כלי הרכב. הנתונים החשובים הם שלושת המספרים שמייצגים את רוחב הצמיג, גובה הצמיג והקוטר של החישוק שעליו הוא מתלבש.

המספר הראשון הוא הרוחב – בדוגמאות הנ"ל הצמיג הראשון הוא ברוחב של 225 מ"מ והשני רחב יותר, 265 מ"מ. המספר השני מייצג את הגובה, באחוזים, ביחס לרוחב. נתון של 70 פירושו שגובה הצמיג הוא 70% מהרוחב, ואילו נתון של 65 מעיד על כך שהיחס בין הגובה לרוחב הוא 65 ל-100 (ובדוגמה הנתונה בגלל שהרוחב הוא 265 מ"מ, והיחס הוא 65%, הגובה יהיה 172.25 מ"מ).

המספר השלישי – 16 או 17 בדוגמאות הנ"ל – הוא כאמור הקוטר של החישוק. בניגוד לשני הנתונים הקודמים, הוא נמדד באינצ'ים ולא במילימטרים.

איך לוודא התאמה מלאה של הצמיגים לפי סוג הרכב?

הנתונים הנ"ל, שמופיעים גם בספר הרכב וגם ברישיון הרכב, הם הבסיס לבחירה נכונה של צמיגים חדשים – כשכאמור ייתכנו הבדלים בין המידות הרצויות לצמיגים הקדמיים לאלה האחוריים.

גם על כל צמיג מופיעים הנתונים הנ"ל. הם פשוט מוטבעים עליו, ביחד עם מידע רלוונטי נוסף כמו תאריך הייצור, קוד שמציין את המהירות המרבית, עוד קוד שמציין מהו המשקל המרבי שניתן להעמיס על רכב שמותקן בו אותו צמיג ועוד.

על-מנת להבטיח התאמה מלאה לפי סוג רכב כדאי להגיע לפנצ'ריה אמינה ו-ותיקה, שמחזיקה מגוון רחב של צמיגים. במקום כזה תמצאו דגמים מתקדמים של יצרניות הצמיגים המובילות, ותוכלו לבחור את האופציה הנכונה ביותר גם מבחינת המידות וגם מבחינת העלות.

אולי יעניין אותך גם:

4.9/5 - (34 votes)