טבלת צמיגים לפי מידה

צמיגים איכותיים לרכב

קניית מכונית מחייבת הוצאה כספית משמעותית – לפחות כמה עשרות אלפי שקלים וברוב המקרים גם סכומים בני 6 ספרות. על-מנת שההשקעה תשתלם באמת, חשוב להקפיד גם על תחזוקה שוטפת נכונה של הרכב, ובפרט להשתמש אך ורק בצמיגים איכותיים בכל פעם שנדרשת החלפה של אלה הקיימים. בעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם לבחור נכון את הצמיגים הטובים ביותר עבור המכונית שלכם.

יצרניות מוכרות בלבד

צמיגים איכותיים לרכב מבטיחים אחיזת כביש מיטבית, ובהתאם מספקים שקט נפשי אמיתי לנהג ולנוסעים שאיתו. ככל שהצמיג מתקדם יותר, כך צריכת הדלק של הרכב תהיה נמוכה יותר – והחיסכון הכספי המצטבר עשוי להיות משמעותי. בנוסף צמיגים ברמה גבוהה מתאפיינים בתוחלת חיים גבוהה, וגם בדרך זו מושג חיסכון כספי, כך שבשורה התחתונה כדי להגיע ליחס עלות תועלת משתלם כדאי לחפש צמיג איכותי.

השלב הראשון בחיפוש הוא לסנן את הצמיגים בהתאם לזהות היצרנית. חברות מוכרות כמו ברידג'סטון, דנלופ, גודייר, פירלי, קונטיננטל או הנקוק מייצרות צמיגים ברמה גבוהה במיוחד, בעוד שצמיגים של חברה סינית אלמונית עלולים להתגלות כנחותים למדי.

הפרמטרים שחשוב לבחון כשבוחרים צמיגים לרכב

כשבוחרים צמיגים לרכב קודם כל חובה לוודא שהם מתאימים לדגם הספציפי של המכונית – על סמך הרישום ברישיון הרכב או בספר הרכב.

פרמטר משמעותי שני הוא גיל הצמיג: גם צמיגים איכותיים לרכב מתבלים כמובן עם הזמן, כשלמעשה השחיקה מתחילה כבר מרגע שהצמיג יורד מפס הייצור. בהתאם כדאי להעדיף צמיגים חדשים ככל האפשר. את תאריך הייצור ניתן לראות על גבי הצמיג עצמו – מוטבע בצורת קוד בן 4 ספרות, כששתי הספרות הראשונות הן השבוע והשתיים הבאות הן השנה. למשל, קוד 1721 מעיד כי הצמיג יוצר בשבוע ה-17 של שנת 2021, כלומר בסוף אפריל 2021.

על גבי צמיגים שעומדים בתקינה האירופאית מופיעים נתונים חשובים נוספים: דירוג אחיזת הכביש כשהוא רטוב (בין A, הטוב ביותר, ל-G שהוא הנחות ביותר), דירוג היעילות כפי שהיא באה לידי ביטוי בצריכת הדלק (גם כן מ-A ל-G) ודירוג רעש (פס אחד, שני פסים או שלושה פסים).

על צמיגים איכותיים לרכב שעומדים בתקן האמריקאי מצוינים גם כן פרמטרים רלוונטיים: דירוג הבלאי של הצמיג, רמת אחיזת הכביש (גם כשהוא לא רטוב) ומידת פיזור החום (פרמטר רלוונטי מאוד למדינה חמה כמו ישראל משום שלפיו ניתן להעריך אם הצמיג עלול להתחמם יתר על המידה).

איך לשמור על צמיגים איכותיים כדי שיאריכו ימים?

כשקונים צמיגים איכותיים לרכב כדאי כמובן לשמור עליהם כך שהם יאריכו ימים. הדבר החשוב ביותר הוא להקפיד למלא בהם אוויר בהתאם להנחיות יצרנית הרכב ובתדירות של פעם בשבוע-שבועיים. צמיג שחסר בו אוויר נשחק מהר מדי, ובנוסף הוא לא מצליח לייצר את אחיזת הכביש האופטימלית. 

המלצה שנייה היא להיזהר מבורות, לא לעלות על מדרכות ובאופן כללי להימנע ממקומות שעלולים לעוות את הצמיג בעקבות מכה שהוא יספוג. גם האופן שבו נוהגים הרכב משפיע על חיי הצמיגים: כך למשל פניה חדה במהירות גבוהה שוחקת כל צמיג, גם אם הוא איכותי, ובאופן דומה האצות מרובות ובלימות חדות פוגעות גם הן בצמיגים וכדאי להימנע מהן ככל האפשר.

אולי יעניין אותך גם

5/5 - (1 vote)