לחפש את הצמיגים הכי זולים בארץסוגים שונים של צמיגים לרכב תוקף

צמיגים לרכב הם מצד אחד מרכיב קריטי מבחינה בטיחותית ומצד שני גם מוצר לא זול. בהתאם כשנדרשת החלפת צמיגים האתגר העיקרי הוא למצוא איזון נכון בין מחיר לבין איכות, כלומר להגיע ליחס אופטימלי בין עלות לבין תועלת. בהתאם לא תמיד כדאי להתפתות להבטחות בנוסח "צמיגים הכי זול בארץ", אבל כן רצוי לערוך סקר שוק מקיף. המלצה נוספת היא לקנות צמיגים רק בפנצ'ריות אמינות, ובעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם לבחור נכון.

האם צמיגים זולים הם גם בטוחים?

כשנתקלים בפרסום של "צמיגים הכי זול בארץ", "צמיגים בהנחה של 30%", "מבצע אחד ועוד אחד" וכו' כדאי להתנהל לפי הכלל 'כבדהו וחשדהו'. ייתכן שאכן מדובר במבצע אטרקטיבי או במוסך שמבין שהצלחה לטווח ארוך מחייבת הצעת מוצרים איכותיים במחירים נוחים. יחד עם זאת ייתכן שמדובר בצמיגים נחותים, שלא יספקו תועלת אמיתית. 

אחת האינדיקציות הטובות ביותר להבחנה בין שני סוגי המצבים הנ"ל היא זהות היצרנית של כל צמיג. אם מדובר בחברה מוכרת כמו קונטיננטל, מישלין, ברידג'סטון, גודייר, הנקוק וכו', קרוב לוודאי שמדובר בצמיגים טובים מאוד, וביחד עם המחיר הזול התוצאה היא קנייה משתלמת במיוחד. אם לעומת זאת מדובר בצמיגים נטולי שם, או של חברה סינית גנרית כלשהי, המחיר הזול עלול להסתיר איכות ירודה.

למה צמיגים זולים עלולים לעלות לכם ביוקר?

לצמיגים זולים יש תוחלת חיים נמוכה. אם צמיג איכותי יחזיק מעמד 3-4 שנים וכ-60,000-70,000 ק"מ, צמיגים של יצרניות לא מוכרות עלולים להישחק מהר כך שתצטרכו להחליף אותם כעבור זמן קצר יותר – וכשמחשבים את העלות לכל חודש שימוש, פתאום הזול עלול להתגלות כיקר.

בנוסף, צמיגים משפיעים על צריכת הדלק. ככל שהצמיג פחות טוב, כך צריכת הדלק לכל ק"מ עלולה לגדול – ועם מחירי הדלק הנוכחיים, זוהי הוצאה לא מבוטלת. נזק נוסף הוא זיהום האוויר המסיבי יותר, ובעידן שבו כולנו כבר מבינים עד כמה חשוב לשמור על כדור הארץ, אי אפשר להמשיך להתעלם מהשיקול האקולוגי.

הסכנה החמורה ביותר היא אחיזת כביש ירודה שעלולה להוביל אפילו לתאונה, ובפרט לאחר שימוש של כשנה או שנתיים. בהתאם מומלץ לבחון כמובן את תג המחיר של כל צמיג, אבל רק לאחר בדיקת האיכות.

המרכיבים הנוספים שחשוב לבחון כשקונים צמיגים

כאמור, מוטב שלא למהר לקנות צמיגים רק בגלל ההכרזה שזהו "המחיר הכי זול בישראל". לצד זהות היצרנית, חשוב לוודא התאמה מדויקת לרישום ברישיון הרכב של מידות הצמיג (רוחב, חתך וקוטר החישוק). כמו כן נדרשת התאמה מבחינת קוד העומס וקוד המהירות, כשניתן לקנות צמיג עם קודים מחמירים יותר בהשוואה לדרישות של יצרנית הרכב.

כל הנתונים החיוניים הנ"ל מופיעים על גבי הצמיג. בנוסף תמצאו מוטבע על הצמיג את תאריך הייצור שלו, בצורת קוד בן 4 ספרות. למשל 1721 פירושו צמיג שיוצר בשבוע ה-17 של שנת 2021 (סוף אפריל). מומלץ להעדיף צמיגים "צעירים" וזאת מפני שכל צמיג מתחיל להתבלות במידה מסוימת מרגע שירד מפס הייצור. קנייה בפנצ'ריה אמינה מבטיחה עמידה בכל התנאים הנ"ל, ובאופן כללי מקסימום תועלת.

אולי יעניין אותך גם

5/5 - (1 vote)