רוב הישראלים, ובעצם רוב בני האדם, אוהבים את המילה 'בזול'. בהתאם פרסום שמבטיח צמיגים לרכב בזול מושך תמיד את העין ואת תשומת הלב. יחד עם זאת חשוב לזכור תמיד גם את תפקידם המרכזי של הצמיגים בכל כלי רכב, ובפרט את ההשפעה העצומה שלהם על הבטיחות בכל נסיעה – ולכן לפני שממהרים לקנות את אותם צמיגים זולים, כדאי לבחון בקפידה גם את הצמיגים וגם את המחיר. בעמוד זה תמצאו המלצות שיעזרו לכם לעשות זאת נכון.

צמיגים בזול – בתנאי שהם איכותיים

צמיגים לרכב בזול הם הזדמנות שיכולה להיות משתלמת מאוד, אבל כאמור חובה להתייחס גם לאיכות שלהם. בפרט מומלצת רכישת צמיגים של חברות מובילות כמו ברידג'סטון, גודייר, קונטיננטל, מישלין, דנלופ ומותגים מוכרים אחרים. הסיבה לכך היא שהחברות האלה משקיעות סכומי כסף גבוהים, ולא פחות חשוב מכך גם ידע נרחב, כדי לשפר עוד ועוד את הצמיגים ולספק להם גם אחיזת כביש מיטבית וגם תוחלת חיים מקסימלית.

בהתאם צמיגים לרכב של גודריץ' או פלקן למשל הם צמיגים שבזכותם צריכת הדלק מצטמצמת – יתרון כלכלי ואקולוגי גם יחד – והנהיגה ברכב הופכת לבטוחה במיוחד (כמובן שחשוב גם לשמור על חוקי התנועה ועל ערנות וזהירות).

צמיגים לרכב במחיר נמוך – בתנאי שהם לא ישנים מדי

המלצה חשובה נוספת לכל מי שנתקל באפשרות לקניית צמיגים לרכב בזול היא לבדוק את תאריך הייצור של כל צמיג. הסיבה לכך היא שגם צמיג ששוכב במחסן מתבלה עם הזמן, ולכן לא כדאי לרכוש צמיגים שחלף פרק זמן משמעותי מאז שיוצרו. את תאריך הייצור ניתן למצוא על גבי הצמיג עצמו, לצד כל הפרטים הרלוונטיים אודותיו (רוחב, חתך, קוטר, קוד מהירות, קוד עומס ועוד). 

הפורמט של תאריך הייצור הוא 2 ספרות שמציינות את השבוע ועוד 2 ספרות שמציינות את השנה. אם למשל על הצמיג מוטבע המספר 1321, הכוונה היא לצמיג שיוצר בשבוע ה-13 של שנת 21, כלומר סוף מרץ 2021.

צמיגים לרכב בזול – בתנאי שהם מתאימים לרכב שלכם

עוד המלצה שהיא למעשה חובה: יש לוודא שהצמיגים המוצעים במחיר אטרקטיבי מתאימים לרכב שלכם, כלומר המידות שלהם תואמות לרשום ברישיון הרכב (ולמעשה לדרישות של יצרנית המכונית). הפרמטרים שחייבים להיות זהם הם רוחב הצמיג, החתך (שמתאר את היחס בין הרוחב של הצמיג לגובה שלו) וקוטר החישוק שעליו מרכיבים את הצמיג.

פרמטרים נוספים הם קוד מהירות וקוד עומס – ניתן לבחור צמיגים עם קודים מחמירים יותר ביחס לדרישות של יצרנית הרכב.

באילו מקרים כדאי לקנות צמיגים זולים לרכב?

כשפנצ'ריה ותיקה מציעה צמיגים לרכב בזול, וכאלה שהם של חברה איכותית, כדאי מאוד לנצל את ההזדמנות – ואפילו להקדים מעט את החלפת הצמיגים הקיימים. בהקשר זה חשוב לזכור שעל-מנת לספק אחיזת כביש תקינה, יש להחליף צמיגים בכל 3-4 שנים או אחרי שהם עברו 60,000-70,000 ק"מ. אם כבר חלפו 3 שנים ממועד הרכבת הצמיגים הקיימים, ומצאתם צמיגים במחיר משתלם – הפעולה הנכונה היא לקנות את אותם צמיגים ולשדרג את ביצועי הרכב. בנוסף חשוב לבדוק את הצמיגים מדי שבוע, ואם מתגלים סדקים, פגמים, עיוותים או סימני שחיקה, להגיע מיד לפנצ'ריה אמינה כדי לבדוק באופן מקצועי אם אפשר להמשיך לנסוע איתם או שהגיע הזמן להחליף.

אולי יעניין אותך גם:

צמיגי פלקן
צמיגי פירלי
צמיגי מישלין

Rate this post