הדגמים השונים של צמיגי פירלי סקורפיון וההבדלים ביניהם
יתכן שאתם מכירים את מותג הצמיגים האיטלקי פירלי בזכות לוח השנה המפורסם של החברה או בשל עובדת היותם הספק של צמיגים לרכבי מרוץ במרוצים המובילים (וגם לספורט מוטורי דו גלגלי). אבל כמובן, דגמי פירלי מתאימים מאוד לכל דגמי הרכבים המובילים, לרבות רכבי יוקרה, רכבים מהירים, רכבי מנהלים, רכבים משפחתיים, רכבי פנאי – שטח ורבים אחרים. אפילו את צמיגי סקורפיון של פירלי ניתן להתאים לרכבים מרכבים שונים. לכן, נסביר להלן על כמה מהדגמים השונים של צמיגי פירלי סקורפיון ונראה מהם ההבדלים ביניהם ולמה הם אידיאליים.
סקורפיון – קודם כל שטח
קודם כל, כדאי לציין את המשותף לכל סדרת סקופריון שתוצג להלן. הצמיגים הללו לא נועדו לרכבי כביש מן השורה, כאלה שכל מה שהם מכירים, מבוקר ועד ערב, זהו האספלט השחור. הם לא נועדו לרכבים עירוניים קטנים אבל גם לא לרכבי מנהלים מפונקים. ללא ספק, למרות שמבנה הצמיגים והרכב החומרים נועד להתאים גם למעבר על כביש, התכלית שלהם היא התאמה מעולה לשטח. אך מכיוון שלאורך השנה יש עונות שונות, יש צמיגים שיוצרו בהתאמה מושלמת לתנאי יובש, יש כאלה שהותאמו לתנאי רטיבות ויש כאלה שפותחו ליתר עמידות, ראוי לרדת לעומקם של דברים. להבין לא רק מהו הדומה אלא גם מה מייחד את כל אחד מדגמי סקורפיון של פירלי השונים.
סקורפיון ורדה – צמיג כביש שטח
צמיגי סקורפיון ורדה, שנקראים גם Scorpion Verde All Season יוצרו במיוחד לרכבי כביש שטח. אלו צמיגים ירוקים בתכלית, חסכוניים וגם עמידים. הרכב הצמיג נועד למקסם ביצועים, לשמור על בטיחות בכל שטח והשגת יציבות מעולה. הצמיג פותח כך שיתאים בצורה מאוזנת לנהיגה בכל מזג אוויר, נסיעה נוחה ובטוחה גם בכבישים רטובים וגם בדרכים יבשות. עיצוב סוליית הצמיג פותח לרווחתם של נהגי כביש ושטח שזקוקים לצמיג רב תכליתי. הוא מתאים מאוד גם לרכבי SUV וניתן לראותו בין היתר ברכבים כמו מרצדס, לנד רובר, וולבו, ב.מ.וו ורבים וטובים אחרים. מבנה הסוליה והחריצים והשילוב בין החומרים השונים כדוגמת סיליקה משפר את ההתנגדות, הנוחות והפחתת הרעש. הצמיג עשוי שכבות ומחוזק במיתרי ניילון.
סקורפיון ורדה פלוס – כביש שטח עוד יותר עמיד
סדרת סקורפיון של פירלי כוללת לצד ורדה און סיזון גם את Pirelli Scorpion Verde All Season Plus. בדומה לורדה, גם ורדה פלוס נבדק ונמצא מתאים לכל עונות השנה. גם זהו צמיג שמתאים מאוד לנהיגה שטח וגם לכביש. הוא מתאים לשימוש בכל מזג אוויר אך הייחוד שלו טמון בחוזק ובעמידות. היצרן הצליח לעמוד במשימה, לייצור צמיג שמבטיח נסיעה מאוד שקטה ונינוחה, ביחד עם התנגדות נמוכה וצריכת דלק משופרת. כל זאת, ביחד עם אורך חיים ארוך במיוחד. עד כמעט פי 2 יותר עמידות ואורך חיים ביחס למקובל.
חשוב להעיר כי מפתחי הצמיג פיתחו את הדגם הזה במיוחד לתנאי השטח המאתגרים הקיימים לאורך ולרוחב בארצות הברית. הצמיג משלב חומרים ופולימרים מתקדמים לצד סיליקה. הפיתוח שילב מודלים ממוחשבים, סימולציות ואין ספור בדיקת בשלל תוואי שטח וכבישים. בצמיג שולבו חריצים רחבים לאורך. משקל הצמיג יחסית נמוך והוא תורם תרומה מכרעת לנסיעה ירוקה, פחות צריכת דלק וגם נסיעה שקטה להפליא.
סקורפיון ATR – צמיג שהוא חיית שטח
סוג נוסף של צמיגי פירלי סקורפיון אך בעל מאפיינים מעט שונים הינו סקורפיון ATR. צמיג זה הבנוי להתמודדות גם עם כבישים ודרכים סלולות מוכיח את עצמו בצורה המושלמת ביותר כאשר הוא יוצא לשטח. כלומר, הוא מיועד לנהגים שצריכים צמיג עוד יותר קשוח, גם לסביבה פראית.
מהנדסי חברת פירלי שקדו ליצור צמיג מהפכני, אשר מסוגל לדחות לכלוך ולשמור על מאפייניו, דבר המשפר את שרידותו ואת יכולת האחיזה המצוינת שלו. מבנה הצמיג הופך אותו לעמיד באופן מיוחד והוא מתפקד כצמיג רב שימושי שלוקח את יכולת השטח אל הקצה.
את איכותו של הצמיג מרגיש כל בעל רכב שלוקח אותו לרכישת שטח מאתגרת. הוא מספק איכות של בלימת זעזועים ויכולת עבירות גם בשבילים תובעניים. מתאים מאוד לנהיגה על שבילי עפר, בדרכים רטובות, על גבי בוץ, אבנים קטנות. הצמיג מתאים להרכבה ברכבי שטח "שריריים" בקרוס אוברים, בטנדרים, רכבי עבודה ורכבים רב שימושיים. משמש חובבי טיולים גם לאורך מסעות ארוכים בשטח אך מעניק במקביל גם אחיזת כביש ובטיחות טובים למדי גם בכבישים.
דוגמת הצמיג והסוליה תוכננו להבטיח את התכונות החשובות ביותר. יציבות בתנאי שטח שונים וגם בכביש. יכולת היגוי משופרת. יכולת נסיעה טובה מאוד בכביש רטוב, ללא החלקה. גם צמיג זה מחוזק בסיבי ניילון ויש גם תוספת פוליאסטר לייצוב. לצמיג חריצים עמוקים במיוחד וסידורם שונה ביחס לצמיג ורדה.
Scorpion Winter – לחורף נולד
נכון, בארץ אין יותר מדי שלג, ובכל זאת אי אפשר שלא להזכיר את גולת הכותרת של פירלי, בכל הנוגע לנסיעה בתנאים קשים וסביבה מושלגת. עד כה, הצגנו צמיגים שבהגדרתם מתאימים לא רק לתנאי שטח שונים אלא גם למזג אוויר מגוון. קיץ או חורף, זה לא משנה, צמיגי פירלי סקורפיון מתאימים לכל המצבים, לכל התנאים. כעת נבקש להציג את הצמיג שפותח על מנת להתאים באופן אידיאלי לתנאי חורפיים, גשומים ורטובים וגם דרכים המכוסות בשלג.
תכנון הצמיג הזה בוצע כך שתהיה התאמה מושלמת לנסיעה בחורף, בתנאי גשם, כביש רטוב, שטח בוצי וגם בשלג עמוק למדי. תוצאות המבדקים הראו כי הוא מגיב באופן יוצא מן הכלל גם בטמפרטורות מאוד נמוכות. בלימה, סיבובים, מתיחה – את כל אלה הוא מבצע נהדר. ואם זה לא היה ברור, כנצר למשפחת סקורפיון, הוא נועד לרכבי שטח, טנדרים ובקיצור רכב שטח במלוא מובן המילה.
מבנה סוליית הצמיג מבוסס על חריצים אורכים ורוחביים שמותאמים לאחיזה בכביש רטוב ובלימה בשלג. משולבים גם חריצים שנועדו לשפר אחיזה והיגוי גם בסביבה יבשה ובכבישים. גם צמיג זה מגיע לביצועים טובים מאוד לרבות צריכת דלק נמוכה. אמנם הוא פחות עמיד ביחס ל- סקורפיון ATR אבל אורך החיים שלו בהחלט ארוך ביחס למקובל בקטגוריה.
אולי יעניין אותך גם