Tire Shop in Tel Avivצמיגים נתפשים לפעמים כמובן מאליו, וכמרכיב ברכב שאין צורך להקדיש לו יותר מדי תשומת לב – אבל בפועל הם אחד הגורמים המשפיעים ביותר גם על חוויית הנסיעה, גם על צריכת הדלק (ובהתאם על עלות השימוש ברכב) וגם על רמת הבטיחות. המסקנה המתבקשת היא שכן כדאי לבחור אותם בחוכמה, ובפרט להבין מהם צמיגים איכותיים כדי לחפש אותם. בעמוד זה תמצאו סקירה של כמה מהחידושים היותר מעניינים בעולם הצמיגים – חידושים שיהפכו עם הזמן מן הסתם לסטנדרט, וכן הסבר מפורט של הפרמטרים שהופכים צמיג למשובח.

צמיגים איכותיים לרכב – הדור הבא

בדומה לאלמנטים אחרים בחיים שלנו, כולל בתחום הרכב, גם הצמיגים צפויים להשתדרג במידה ניכרת בשנים הקרובות. חידוש מעניין ומשמעותי אחד הוא צמיגים שלא מתפנצ'רים. חברת מישלין, אחת המובילות בענף וכזו שמייצרת צמיגים לרכב איכותיים כבר יותר מ-100 שנים, פיתחה טכנולוגיה ייחודית שמבטיחה כמעט אפס פנצ'רים. הטכנולוגיה כבר הוצגה ע"י החברה לפני מספר שנים, וב-2021 נמסר כי הצמיג שנקרא UPTIS (ראשי תיבות של הביטוי Unique Puncture-Proof Tire System, ובעברית מערכת צמיגים ייחודית חסינה בפני תקרים) כבר מוכן לייצור סדרתי. חומר הגלם שממנו ייוצרו צמיגי האפטיס הוא תערובת של פיברגלאס ושרף, ולא פחות מ-50 פטנטים נרשמו ע"י מישלין במהלך פיתוח הטכנולוגיה החדשנית.

עוד חידוש מעניין הוא צמיגים שמטעינים את המצבר. צמיגים אלה – שפותחו ע"י עוד יצרנית מובילה, גודייר האמריקאית – כוללים חומרים פיאזואלקטריים מתחת לשכבת הגומי. בזכות חומר זה הצמיג ממיר את אנרגיית החיכוך עם הכביש לחשמל. בנוסף הוא לוכד חום מהשמש וממיר גם אותו לחשמל ואפילו אנרגיית רעידות שנוצרת במהלך נסיעה מתורגמת לעוד חשמל שמועבר למצבר.

המרכיבים שהופכים את צמיגי הרכב לאיכותיים

עד שהחידושים הנ"ל יהפכו לסטנדרט מקובל, ישנם פרמטרים אחרים שחובה לבדוק כשמחפשים צמיגים לרכב איכותיים.

הפרמטר הראשון הוא זהות היצרנית. חברות כמו מישלין וגודייר משקיעות משאבים עצומים במחקר ובפיתוח צמיגים טובים יותר ויותר – הן מבחינת איכות אחיזת הכביש (שמבטיחה מקסימום בטיחות), הן מבחינת העמידות והן מבחינת ניצול יעיל של הדלק (כך שתצטרכו פחות תדלוקים, תחסכו כסף ותזהמו פחות את האוויר). יצרניות מוערכות אחרות שגם הן מקפידות להשתכלל באופן קבוע הן הנקוק, טויו, קונטיננטל, ברידג'סטון, דנלופ ופירלי. בכל החברות האלה ישנו גם מערך בקרת איכות מחמיר, כך שכל צמיג וצמיג שיוצא מהמפעלים שלהן הוא צמיג שאפשר לסמוך עליו.

הפרמטר השני הוא תאריך הייצור. צמיגים לרכב איכותיים הם צמיגים "צעירים", וזאת מהסיבה הפשוטה שעוד לפני החיכוך עם הכביש צמיגים מתחילים להתבלות. את תאריך הייצור ניתן לראות על גבי הצמיג בצורת קוד בן 4 ספרות – שתיים שמציינות את מספר השבוע ושתיים את השנה (למשל קוד 1921 מעיד על צמיג שיוצר בשבוע ה-19 של שנת 2021).

הפרמטר השלישי שעליו אסור בשום פנים ואופן להתפשר הוא התאמה מושלמת לרכב שלכם. מעבר לחשיבות האיכות, זוהי גם דרישה של החוק – ולכן חובה לוודא שהצמיגים הנבחרים מתאימים לרישום ברישיון הרכב מבחינת הרוחב שלהם, החתך וקוטר החישוק שאליו הם מותאמים.

אולי יעניין אותך גם

5/5 - (1 vote)