גנטים מגנזיום: מאפיינים, יתרונות, ומדריך לבחירה נכונה

רמת האבזור של כלי הרכב עולה באופן קבוע, מכל הבחינות. לכל פרט ופרט מוקדשת יותר ויותר תשומת לב, ובהתאם המכוניות הופכות גם ליותר ויותר יפות וגם היעילות שלהן משתפרת עוד ועוד. גנטים מגנזיום הם דוגמה מצוינת למגמה הזו, ולכן באופן טבעי אפשר לראות אותם מורכבים על צמיגים רבים מאוד. כדאי לדעת שהגנטים, או החישוקים כפי שהם נקראים לפעמים, משפיעים לא “רק” על מידת האסתטיות של המכונית אלא גם על הביצועים שלה – כך שהבחירה בהם מספקת תועלת כפולה ומכופלת. בעמוד זה תוכלו לקרוא מידע לגבי ייצור הגנטים המרשימים והדרך שבה הם משפיעים על התנהגות המכונית. בנוסף תמצאו המלצות לבחירה נכונה של הדגם הספציפי האידיאלי עבורכם.

המאפיינים העיקריים של גנטים מגנזיום

מגנזיום הינה מתכת קלה במיוחד אבל חזקה מאוד. הצבע שלה הוא לבן כסוף, והיא מותכת בטמפרטורה של 650 מעלות. המין האנושי משתמש בה למגוון רחב של מטרות ובהן בנייה מתקדמת (על בסיס לוחות MGO שמשלבים מגנזיום אוקסיד ומגנזיום כלוריד), ייצור כלים שונים, שלטים לטלוויזיה, אמצעי מניעה, פחיות משקה, חלקים למטוסים, בעבר לפלאשים למצלמות (בגלל שהצתת מגנזיום מייצרת אור חזק מאוד) וכמובן גנטים. אגב, גם בגוף האדם יש כמויות לא מבוטלות של מגנזיום, ובין התפקידים שלו: ויסות פעילות שרירים, שמירה על לחץ הדם ועל הקצב של הלב ונטרול חומציות קיבה.

בחלק גדול מהמקרים, השימוש הוא לא במגנזיום טהור אלא בתרכובת של מתכת זו עם מתכות אחרות ובפרט אלומיניום. גם חישוקי מגנזיום הם למעשה חישוקים שמיוצרים מסגסוגת של אלומיניום ומגנזיום, וזאת משום שהמגנזיום היא מתכת קלת משקל במיוחד (חצי מהמשקל של האלומיניום, שגם הוא לכשעצמו קל למדי). על-מנת לייצר חוסן מספיק, מוסיפים אלומיניום לגנטים, כשבכל מקרה המגנזיום מקנה להם את המראה הבוהק הנחשק.

היתרונות הפרקטיים של גנטים מגנזיום

גם מגנזיום וגם אלומיניום הם כאמור חומרים שמתאפיינים במשקל נמוך. בהתאם גם גנטים מגנזיום הם גנטים קלי משקל ולכן הם לא מעמיסים על הרכב יתר על המידה.

חשוב להדגיש שהגנטים (מכל הסוגים) לא נתמכים ע”י קפיצי הרכב. בהתאם הם מוגדרים כ”משקל בלתי מוקפץ” (בניגוד ל”משקל מוקפץ” – סך המסה של הפריטים שהצמיגים כן תומכים בהם). הפחתת המשקל הבלתי מוקפץ מבטיחה שחיקה מועטה יותר של חלקים שונים במכונית, ועשויה במקרים רבים לאפשר צריכת דלק נמוכה יותר – דבר שבא לידי ביטוי גם בהוצאות הרכב וגם בזיהום האוויר.

יתרון נוסף שמקנה המשקל הנמוך של הגנטים ממגנזיום הוא האצה קלה יותר ויעילה יותר. גם ההיגוי הופך ליותר מדויק כשעל הצמיגים מותקנים חישוקי מגנזיום. כמו כן גנטים אלה מפזרים חום ביעילות גבוהה, וגם לכך יש השפעה על ביצועי המכונית.

חישוקי מגנזיום – לרכב מרשים ומושקע במיוחד

אחת הסיבות העיקריות לרכישת גנטים מגנזיום היא באופן טבעי המראה הכובש שלהם. זהו גם המאפיין הבולט ביותר של חישוקים אלה. כדאי לדעת שהבוהק מושג בזכות הגוון הטבעי של המגנזיום וגם בגלל שכשאלומיניום נחשף לחמצן נוצרת שכבה דקיקה של אלומינה וגם היא מתאפיינת במראה מבריק.

המראה המרשים של צמיגים עם חישוקי מגנזיום משפיע לטובה על המראה של הרכב כולו, והתוצאה היא מכונית עם חזות יוקרתית שמושכת אליה תשומת לב רבה – וגם בעלי הרכב נהנים מתשומת הלב ומהעובדה שהוא נחשב (ובצדק) למושקע ומטופח.

איך בוחרים נכון גנטים ממגנזיום?

המשקל הקל של גנטים מגנזיום עלול לגרום להם להישבר כשהרכב סופג חבטה, ולכן חשוב לבחור גנטים עמידים שיהיו חזקים ככל האפשר. דגש נוסף הוא כמובן התאמה לקוטר הצמיג. מומלץ לרכוש חישוקי מגנזיום במקום אמין ו-ותיק שיש ברשותו מלאי רחב ושלל דגמים. במקום כזה לא תצטרכו להתפשר, לא על האיכות ולא על המראה, וכך תוכלו ליהנות מהמכונית הכי יפה שיש ומביצועים משופרים.

אולי יעניין אתכם גם:

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
צמיגים במבצע

2.7/5 - (7 votes)